Гради се пристаниште у Карловцима: Понтон чека усидрен на обали
Понтон, дуг 41,8 метар и широк 7,35, опремљен најмодернијом опремом какву такав пловни објекат треба да поседује, допремљен је на територију карловачке општине, али не на место стопедесетак метара низводно од седишта Удружења спортских риболоваца, или на 1.244,5 км десне обале Дунава где би требало да буде међународно путничко пристаниште.
Смештен је у близини постројења „Нафтахема“, где ће, по свему судећи, сачекати следећу годину и завршетак треће фазе изградње пристаништа.
– Сремски Карловци ће завршетком пристаништа и његовим радом постати још интересантнија туристичка дестинација, која ће на тај начин моћи да има везу с готово десет европских земаља – каже председник карловачке општине Ненад Миленковић. – Око 75 одсто посла је завршено и сигуран сам у то да ћемо трећу фазу, која је најобухватнија и најсложенија, завршити у првој половини наредне године.
Миленковић процењује да ће укупна вредност пројекта бити око 60 милиона динара, и напомиње да је Министарство трговине, туризма и телекомуникација финансирало градњу понтона и приступне саобраћајнице, која је завршена половином године. Он подсећа на то да је у току израда плана детаљне регулације приобаља, који треба да пружи предлоге за нове садржаје на том простору.
Јавно комунално предузеће „Белило“, које је Агенција за управљање лукама лане одредила за лучког оператера, и то на период од десет година, треба да покрене јавну набавку за израду пројектно-техничке документације за оспособљавање понтона за укрцавање и искрцавање путника, што представља трећу и последњу фазу успостављања пристаништа у Карловцима, у којима је Влада Републике Србије 2017. године прогласила лучко подручје од шест ари.
По речима новог директора „Белила“ Радослава Јанковића, то значи да у наредном периоду на основу те документације треба предузети све радње да би се понтон повезао с обалом и обезбедило све оно што је неопходно за његово функционисање. Под тим се, између осталог, подразумева и стварање услова за рад царинских и полицијских службеника, будући да пристаниште има међународни карактер.
Задатак „Белила”, по одлуци којом је том предузећу поверен посао лучког оператера, биће да инвестира у лучку инфраструктуру, коју чине обала за пристајање пловила, саобраћајнице и стазе, водоводне, канализационе, енергетске, телефонске и ИТ мреже, расвета, ограде, пристани за укрцавање и искрцавање путника као и друге грађевине и уређаји који по својој намени служе за безбедан приступ и везивање пловила. Осим тога, обавеза предузећа биће и да одржава ту инфрастуктуру, обезбеди обављање лучке делатности на пристаништу, да плаћа Агенцији накнаду у складу с роковима који буду дефинисани и доставља јој извештаје и податке о свему.