Gradi se pristanište u Karlovcima: Ponton čeka usidren na obali
Ponton, dug 41,8 metar i širok 7,35, opremljen najmodernijom opremom kakvu takav plovni objekat treba da poseduje, dopremljen je na teritoriju karlovačke opštine, ali ne na mesto stopedesetak metara nizvodno od sedišta Udruženja sportskih ribolovaca, ili na 1.244,5 km desne obale Dunava gde bi trebalo da bude međunarodno putničko pristanište.
Smešten je u blizini postrojenja „Naftahema“, gde će, po svemu sudeći, sačekati sledeću godinu i završetak treće faze izgradnje pristaništa.
– Sremski Karlovci će završetkom pristaništa i njegovim radom postati još interesantnija turistička destinacija, koja će na taj način moći da ima vezu s gotovo deset evropskih zemalja – kaže predsednik karlovačke opštine Nenad Milenković. – Oko 75 odsto posla je završeno i siguran sam u to da ćemo treću fazu, koja je najobuhvatnija i najsloženija, završiti u prvoj polovini naredne godine.
Milenković procenjuje da će ukupna vrednost projekta biti oko 60 miliona dinara, i napominje da je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija finansiralo gradnju pontona i pristupne saobraćajnice, koja je završena polovinom godine. On podseća na to da je u toku izrada plana detaljne regulacije priobalja, koji treba da pruži predloge za nove sadržaje na tom prostoru.
Javno komunalno preduzeće „Belilo“, koje je Agencija za upravljanje lukama lane odredila za lučkog operatera, i to na period od deset godina, treba da pokrene javnu nabavku za izradu projektno-tehničke dokumentacije za osposobljavanje pontona za ukrcavanje i iskrcavanje putnika, što predstavlja treću i poslednju fazu uspostavljanja pristaništa u Karlovcima, u kojima je Vlada Republike Srbije 2017. godine proglasila lučko područje od šest ari.
Po rečima novog direktora „Belila“ Radoslava Jankovića, to znači da u narednom periodu na osnovu te dokumentacije treba preduzeti sve radnje da bi se ponton povezao s obalom i obezbedilo sve ono što je neophodno za njegovo funkcionisanje. Pod tim se, između ostalog, podrazumeva i stvaranje uslova za rad carinskih i policijskih službenika, budući da pristanište ima međunarodni karakter.
Zadatak „Belila”, po odluci kojom je tom preduzeću poveren posao lučkog operatera, biće da investira u lučku infrastrukturu, koju čine obala za pristajanje plovila, saobraćajnice i staze, vodovodne, kanalizacione, energetske, telefonske i IT mreže, rasveta, ograde, pristani za ukrcavanje i iskrcavanje putnika kao i druge građevine i uređaji koji po svojoj nameni služe za bezbedan pristup i vezivanje plovila. Osim toga, obaveza preduzeća biće i da održava tu infrastukturu, obezbedi obavljanje lučke delatnosti na pristaništu, da plaća Agenciji naknadu u skladu s rokovima koji budu definisani i dostavlja joj izveštaje i podatke o svemu.