Од јесени 2021. возом за пола сата од Београда до Новог Сада
БЕОГРАД: Брза пруга између Београда и Новог Сада биће завршена најкасније до јесени 2021.године, изјавила је данас министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић и нагласила да је то рок и за завршетак железничке и аутобуске станице на Новом Београду.
Михајловић је после обиласка радова на брзој прузи Београд - Будимпешта, на деоници Београд Центар - Стара Пазова, новинарима рекла да ће се од јесени 2021.године од Београда до Новог Сада новим возовима стизати за пола сата.
Министарка је нагласила да је изградња пруге Београд - Будимпешта највећи и највреднији пројекат у Југоисточној Европи укупне вредности око четири милијарде евра, од чега око две милијарде евра на територији Србије.
"Та пруга није важна само да бисмо од Београда до Новог Сада стизали за пола сата брзим возом 200 км на сат, већ је то један од првих пројеката у оквиру глобалне иницијативе "Појас и пут". Србија је међу првима потписала споразум са Кином о учешћу у том пројекту, а поносна сам што радови иду много брже него што је изгледало пре годину дана'''', рекла је Михајловић.
Министарка је навела да је на првој деоници, Београд Центар - Земун, изведено око 40 одсто радова и додала да ће у децембру почети радови на свим осталим деоницама.
"Хвала кинеским и српским железницама што се радови изводе 24 сата дневно да би се испоштовали рокови. Важно је што овим уговором поштују европским стандардима и све што буде уграђује у пругу проверава нотификационо тело", рекла је Михајловић и додала да ће до краја 2021. бити завршена желеничка и нова аутобуска станица на Новом Београду.
Она је нагласила да се радови на деоници од Старе Пазове до Новог Сада одвијају у уговореним роковима, а да су за деоницу од Новог Сада до Суботице потписани комерцијални и финансијски уговор и да се почетак радова може очекивати у фебруару или марту 2020. године.
"За ту деоницу биће потребно најмање три године. Читава брза пруга до границе са Мађарском требало би да буде завршена 2022. или 2023. године, а приближно у исто време требало би да буду завршени и радови на територији Мађарске", додала је она.
На питање новинара где је ''''запело'''' са радовима будући да је раније најављивано да ће брза пруга Београд-Будимпрешта бити завршена 2018.године, Михајловић је рекла да је било додатних ствари и усклађивања са мађарском страном, као и много захтевних пројеката, поготово на другој деоници, Стара Пазова - Нови Сад.
''''Sad је све врло извесно и не може ништа да се деси ни на првој ни на другој деоници да 2021.године не бисмо стизали до Новог Сада за пола сата'''', нагласила је Михајловић.
В. д. генералног директора "Инфраструктуре железнице Србије" Мирољуб Јефтић рекао је да се радови изводе на више локација на овој деоници, да је урађена сертификација свих материјала који ће се користити за изградњу пруге и да се посебна пажња посвећује безбедности саобраћаја, где се користе најмодернији технички системи.
Генерални директор компаније "Чајна рејлвеј интернешенел" Ху Сјаојонг истакао је да је захваљујући подршци министарке Михајловић и ресорног министарства и амбасадорке Кине Чен Бо, извођач радова успео да оствари значајне помаке у свим сегментима пројекта.
"Комплетна израда пројектне документације и набавка опреме и материјала задовољиће све захтеве у погледу квалитета и интероперабилности. Ова пруга ће испуњавати све стандарде квалитета и верујем да ће грађани Србије бити задовољни", навео је Ху.
Модернизација деонице Београд Центар - Стара Пазова, дуге 34 и по километара, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 км на сат, између Београда и Будимпеште.
Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре на деоници Београд Центар - Стара Пазова, за брзине до 200 км на сат.
Вредност пројекта је 350,1 милиона долара, а средства су обезбеђена из кредита кинеске "Ексим банке".
Извођач радова је кинески конзорцијум "China Railnjay Интернатионал" и "China Communications Цонструцтион Company.
Радови се одвијају у три фазе: прва од Београд Центра до Земуна, друга од Земуна до Батајнице, а трећа од Батајнице до Старе Пазове.