Od jeseni 2021. vozom za pola sata od Beograda do Novog Sada
BEOGRAD: Brza pruga između Beograda i Novog Sada biće završena najkasnije do jeseni 2021.godine, izjavila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i naglasila da je to rok i za završetak železničke i autobuske stanice na Novom Beogradu.
Mihajlović je posle obilaska radova na brzoj pruzi Beograd - Budimpešta, na deonici Beograd Centar - Stara Pazova, novinarima rekla da će se od jeseni 2021.godine od Beograda do Novog Sada novim vozovima stizati za pola sata.
Ministarka je naglasila da je izgradnja pruge Beograd - Budimpešta najveći i najvredniji projekat u Jugoistočnoj Evropi ukupne vrednosti oko četiri milijarde evra, od čega oko dve milijarde evra na teritoriji Srbije.
"Ta pruga nije važna samo da bismo od Beograda do Novog Sada stizali za pola sata brzim vozom 200 km na sat, već je to jedan od prvih projekata u okviru globalne inicijative "Pojas i put". Srbija je među prvima potpisala sporazum sa Kinom o učešću u tom projektu, a ponosna sam što radovi idu mnogo brže nego što je izgledalo pre godinu dana'''', rekla je Mihajlović.
Ministarka je navela da je na prvoj deonici, Beograd Centar - Zemun, izvedeno oko 40 odsto radova i dodala da će u decembru početi radovi na svim ostalim deonicama.
"Hvala kineskim i srpskim železnicama što se radovi izvode 24 sata dnevno da bi se ispoštovali rokovi. Važno je što ovim ugovorom poštuju evropskim standardima i sve što bude ugrađuje u prugu proverava notifikaciono telo", rekla je Mihajlović i dodala da će do kraja 2021. biti završena želenička i nova autobuska stanica na Novom Beogradu.
Ona je naglasila da se radovi na deonici od Stare Pazove do Novog Sada odvijaju u ugovorenim rokovima, a da su za deonicu od Novog Sada do Subotice potpisani komercijalni i finansijski ugovor i da se početak radova može očekivati u februaru ili martu 2020. godine.
"Za tu deonicu biće potrebno najmanje tri godine. Čitava brza pruga do granice sa Mađarskom trebalo bi da bude završena 2022. ili 2023. godine, a približno u isto vreme trebalo bi da budu završeni i radovi na teritoriji Mađarske", dodala je ona.
Na pitanje novinara gde je ''''zapelo'''' sa radovima budući da je ranije najavljivano da će brza pruga Beograd-Budimprešta biti završena 2018.godine, Mihajlović je rekla da je bilo dodatnih stvari i usklađivanja sa mađarskom stranom, kao i mnogo zahtevnih projekata, pogotovo na drugoj deonici, Stara Pazova - Novi Sad.
''''Sad je sve vrlo izvesno i ne može ništa da se desi ni na prvoj ni na drugoj deonici da 2021.godine ne bismo stizali do Novog Sada za pola sata'''', naglasila je Mihajlović.
V. d. generalnog direktora "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljub Jeftić rekao je da se radovi izvode na više lokacija na ovoj deonici, da je urađena sertifikacija svih materijala koji će se koristiti za izgradnju pruge i da se posebna pažnja posvećuje bezbednosti saobraćaja, gde se koriste najmoderniji tehnički sistemi.
Generalni direktor kompanije "Čajna rejlvej internešenel" Hu Sjaojong istakao je da je zahvaljujući podršci ministarke Mihajlović i resornog ministarstva i ambasadorke Kine Čen Bo, izvođač radova uspeo da ostvari značajne pomake u svim segmentima projekta.
"Kompletna izrada projektne dokumentacije i nabavka opreme i materijala zadovoljiće sve zahteve u pogledu kvaliteta i interoperabilnosti. Ova pruga će ispunjavati sve standarde kvaliteta i verujem da će građani Srbije biti zadovoljni", naveo je Hu.
Modernizacija deonice Beograd Centar - Stara Pazova, duge 34 i po kilometara, deo je projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 km na sat, između Beograda i Budimpešte.
Projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture na deonici Beograd Centar - Stara Pazova, za brzine do 200 km na sat.
Vrednost projekta je 350,1 miliona dolara, a sredstva su obezbeđena iz kredita kineske "Eksim banke".
Izvođač radova je kineski konzorcijum "China Railnjay International" i "China Communications Construction Company.
Radovi se odvijaju u tri faze: prva od Beograd Centra do Zemuna, druga od Zemuna do Batajnice, a treća od Batajnice do Stare Pazove.