Михајловић: До краја 2021. брзом пругом од Београда до Новог Сада
БЕОГРАД: Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић рекла је данас да ће до краја 2021. моћи да се путује брзом пругом од Београда до Новог Сада.
"Изградња деоница брзе пруге од Београда до Новог Сада биће завршена пре краја 2021. и моћи ће возом да се иде том пругом. Знамо у каквом су стању раније биле наше пруге, а доста посла је још пред нама, иако смо у prеthodnе четири године обновили више од 500 километара пруга. Такође, разговарамо и о набавци возова за ту пругу", рекла је Михајловићева на ТВ Хепи.
Додала је да је важно што је кроз овај пројекат Србија у сарадњи са кинеским и руским компанијама добила ново знање и нове технологије, јер српски инжењери нису никад пре пројектовали пругу за брзине од 200 километара на час.
"Са пројектима које реализујемо, наша железница изгледаће потпуно другачије. Ове године радиће се и пројектно-техничка документација за наставак реконструкције барске пруге, чиме се припремамо да идуће године отпочнемо радове и да и на тој прузи возови могу да иду просечном брзином од 100 до 110 километара на сат", рекла је Михајловић.
Поводом критика опозиције у вези са отварањем ауто-пута "Милош Велики", Михајловић је рекла да нема важније ствари за једну земљу од тога да се граде ауто-путеви, јер они значе повезивање, развој, безбедност и нове инвестиције.
Навела је да је "свађање с ауто-путем глупо и да је боље да опозиција каже шта би они урадили да су у позицији да одлучују".
"Ако сте против ауто-пута, онда реците ''нећемо да градимо ауто-путеве'', али то само показује да сте онда и против интереса грађана, јер путеви се граде због свих грађана. Можете да говорите најгоре ствари о нама, али немојте да радите против грађана, јер је ауто-пут важан за све људе у Убу, Лајковцу и свим другим местима кроз које он пролази", рекла је Михајловић.
Додала је да ауто-пут "Милош Велики" није први ауто-пут који је на мети критика и то оних особа које иза себе нису оставиле ни 30 километара, а не 300 километара, колико је изграђено у prеthodnе четири године.
"Кад разговарате с грађанима, прво што питају људи у сваком делу Србије јесте управо везано за путеве, јер желе да путују краће и безбедније. Да не заборавимо и да до 2015, 2016, нисмо били повезани са регионом, већ су сви ишли преко Румуније и Бугарске. Успели смо изградњом ауто-путева да вратимо транзитни саобраћај, који не значи само приходе од путарине, него и враћање интересовања инвеститора за Србију", рекла је Михајловић.
Подсетила је да се припремом великих инфраструктурних пројеката бави струка, да се раде озбиљне студије, на основу којих се разговара са потенцијалним партнерима о радовима и финансирању, и да се пре почетка радова заврше пројектна документација и експропријација.
"За разлику од тога како радимо данас, Велимир Илић је цртао на карти како ће изгледати ауто-пут и правио га из њиве у њиву и кроз плавна подручја, а извођач је касније захтевао да наплати пенале, јер им држава није створила услове да почну радове, који су започети 2014. само због сликања", додала је Михајловић.