Mihajlović: Do kraja 2021. brzom prugom od Beograda do Novog Sada
BEOGRAD: Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je danas da će do kraja 2021. moći da se putuje brzom prugom od Beograda do Novog Sada.
"Izgradnja deonica brze pruge od Beograda do Novog Sada biće završena pre kraja 2021. i moći će vozom da se ide tom prugom. Znamo u kakvom su stanju ranije bile naše pruge, a dosta posla je još pred nama, iako smo u prethodne četiri godine obnovili više od 500 kilometara pruga. Takođe, razgovaramo i o nabavci vozova za tu prugu", rekla je Mihajlovićeva na TV Hepi.
Dodala je da je važno što je kroz ovaj projekat Srbija u saradnji sa kineskim i ruskim kompanijama dobila novo znanje i nove tehnologije, jer srpski inženjeri nisu nikad pre projektovali prugu za brzine od 200 kilometara na čas.
"Sa projektima koje realizujemo, naša železnica izgledaće potpuno drugačije. Ove godine radiće se i projektno-tehnička dokumentacija za nastavak rekonstrukcije barske pruge, čime se pripremamo da iduće godine otpočnemo radove i da i na toj pruzi vozovi mogu da idu prosečnom brzinom od 100 do 110 kilometara na sat", rekla je Mihajlović.
Povodom kritika opozicije u vezi sa otvaranjem auto-puta "Miloš Veliki", Mihajlović je rekla da nema važnije stvari za jednu zemlju od toga da se grade auto-putevi, jer oni znače povezivanje, razvoj, bezbednost i nove investicije.
Navela je da je "svađanje s auto-putem glupo i da je bolje da opozicija kaže šta bi oni uradili da su u poziciji da odlučuju".
"Ako ste protiv auto-puta, onda recite ''nećemo da gradimo auto-puteve'', ali to samo pokazuje da ste onda i protiv interesa građana, jer putevi se grade zbog svih građana. Možete da govorite najgore stvari o nama, ali nemojte da radite protiv građana, jer je auto-put važan za sve ljude u Ubu, Lajkovcu i svim drugim mestima kroz koje on prolazi", rekla je Mihajlović.
Dodala je da auto-put "Miloš Veliki" nije prvi auto-put koji je na meti kritika i to onih osoba koje iza sebe nisu ostavile ni 30 kilometara, a ne 300 kilometara, koliko je izgrađeno u prethodne četiri godine.
"Kad razgovarate s građanima, prvo što pitaju ljudi u svakom delu Srbije jeste upravo vezano za puteve, jer žele da putuju kraće i bezbednije. Da ne zaboravimo i da do 2015, 2016, nismo bili povezani sa regionom, već su svi išli preko Rumunije i Bugarske. Uspeli smo izgradnjom auto-puteva da vratimo tranzitni saobraćaj, koji ne znači samo prihode od putarine, nego i vraćanje interesovanja investitora za Srbiju", rekla je Mihajlović.
Podsetila je da se pripremom velikih infrastrukturnih projekata bavi struka, da se rade ozbiljne studije, na osnovu kojih se razgovara sa potencijalnim partnerima o radovima i finansiranju, i da se pre početka radova završe projektna dokumentacija i eksproprijacija.
"Za razliku od toga kako radimo danas, Velimir Ilić je crtao na karti kako će izgledati auto-put i pravio ga iz njive u njivu i kroz plavna područja, a izvođač je kasnije zahtevao da naplati penale, jer im država nije stvorila uslove da počnu radove, koji su započeti 2014. samo zbog slikanja", dodala je Mihajlović.