Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Уздижу се стубови будућег великог вијадукта на прузи Београд - Будимпешта

09.08.2019. 08:24 10:30
Пише:
Фото: Дневник/Филип Бакић

Завршено је близу 50 одсто радова на инфраструктурним објектима који ће бити у служби железничког саобраћаја на траси будуће брзе пруге у Сремским Карловцима, како „Дневник” сазнаје из поузданих извора.

Ради се између 65. и 67. километра пруге на осам места, а припрема се терен за још један објекат.         

Екипа „Дневника”  је имала прилику да прође кроз pothodnik којим ће путници излазити на пероне и улазити у возове, али и продужавати на пешачку и бициклистичку стазу, које ће бити саграђене уз пут поред пруге којим ће возила с надвожњака у Заношу ићи до хотела „Дунав” и обале реке. На месту где је pothodnik, код грађаре „Драгојловић”, градиће се и нова железничка станица, док ће стара из 1882. послужити као споменик културе.

Појектом је предвиђено да код станице буду четири колосека, од којих су по два пролазна и пријемно-отпремна. Пројектована су и два перона дуга 220 метара и широка четири с поменутим пешачким pothodnikom за денивелисан приступ перонима. Перони ће имати и приступне рампе, а на њима ће бити и две челичне надстрешнице.

ЕкипаДневника”  је имала прилику да прође кроз pothodnik којим ће путници излазити на пероне и улазити у возове

Приступни плато заједно са станичним платоом чини целину станичног трга, на којем ће начином поплочавања бити наглашени пешачки токови, тако да наводе кретање путника према делу станичне зграде намењене путницима и даље према pothodniku за приступ перонима, што је остварено и формирањем компактних зелених површина.     

На станичном платоу предвиђен је паркинг-простор за путничка возила и такси стајалиште, као и приступна друмска саобраћајница, уз коју ће бити направљен и тротоар. На подручју станице предвиђена је заштитна жичана ограда, као и зидови за заштиту од буке.       

Најимпресивнији призор у овој фази градње пруге за возове брзине до 200 километара на сат у Карловцима је надвожњак за моторна возила

Како сазнајемо од пословође Милоја Петронића, који је задужен за радове код пешачко-бициклистичког pothodnika прекопута некадашњег Савезног центра за механизацију, првог објекта који је почет да се гради у Карловцима од 1. фебруара када је обустављен саобраћај на прузи, завршена је припрема девијације државног пута ИИА реда у дужини од 160 метара за асфалтирање. Како каже Петронић, када се асфалтира тај део пута, на њега ће бити преусмерен саобраћај, а радници и механизација предузећа „Стартинг”, које је руска компанија „РЖД интернешенел” ангажовала као подизвођача, моћи ће да копају испод пута и тако наставе градњу pothodnika. По његовим речима, pothodnik се састоји од девет кампада, а завршено је пет. Карловчани ће у њега улазити на месту где је доскора била пекара у некадашњој згради Савезног центра за механизацију, и то уз помоћ лифта.         

Надвожњак, дуг 227 метара, носиће десет стубова, од којих је највиши десет метара. Између петог и шестог стуба биће осовина и између њих ће пролазити возови

Између будуће железничке станице и надвожњака у Заношу граде се четири пропуста за прихват воде из сливног подручја тог дела Карловаца. Најимпресивнији призор у овој фази градње пруге за возове брзине до 200 километара на сат у Карловцима је надвожњак за моторна возила. Пошто се „брзе пруге” не могу укрштати с путевима, и граде се надвожњак и пешачки pothodnici. Пре нешто више од месеца, на подручју где се сад уздиже неколико стубова тог вијадукта, тек су били побијени шипови у земљу. Како сазнајемо на лицу места од шефа градилишта, 8. јула почела је уградња наглавних греда, а сада се армирају и бетонирају стубови. Надвожњак ће носити десет стубова, од којих је највиши десет метара. Између петог и шестог стуба биће осовина надвожњака и између њих ће пролазити возови. Надвожњак ће бити дуг 227 метара.       

 

Недалеко од нове конструкције моста над Ешиковачким потоком, у зони одбрамбеног насипа, увелико се припрема терен, рашчишћава и наноси материјал за трасу нове брзе пруге. Реконструкција и модернизације пруге између Старе Пазове и Новог Сада поверена је компанији „РЖД интернешенел”, која је тај посао почела изградњом тунела и вијадукта у Чортановцима августа 2017. године. То градилиште сматра се за једно од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе. У марту прошле године „РЖД интернешенел” отпочео је и радове на отвореној прузи између Старе Пазове и Инђије, а у току је градња инфраструктурних железничких објеката у Бешки и Инђији. Рок за завршетак тог захтевног посла који се финансира из руског кредита је децембар 2021. године.

Зорица Милосављевић

Пише:
Пошаљите коментар
Радове на вијадукту Чортановци обилази Вучић 

Радове на вијадукту Чортановци обилази Вучић 

08.08.2019. 16:03 07:26
Михајловић: Циљ да брза пруга до Будимпеште буде у року 

Михајловић: Циљ да брза пруга до Будимпеште буде у року 

21.06.2019. 15:05 15:09
Железничка пруга између Београда у Будимпеште до 2023.

Железничка пруга између Београда у Будимпеште до 2023.

23.04.2019. 11:54 11:58