Гардијан: Традиционални медији поново лидери у оглашавању?
ЛОНДОН: Телевизијско и филмско оглашавање и рекламе надмашиће ове године интернет оглашавање, наводи британски лист Гардијан.
Интернет ће после две деценије ускоро изгубити "плашт" најбрже растућег сектора на глобалном тржишту оглашавања, јер брендови који траже безризични простор за трошење својих средстава за огласе, поново се преусмеравају ка традиционалним медијима попут биоскопа, билборда и постера на сајтовима.
Следеће године глобално тржиште интернет оглашавања, којим доминирају компаније Гулг и Фејсбук, препустиће своју позицију најбрже растућег медија за огласе, први пут од раних дана "дотцом" процвата, односно од 2001. године.
Оглашавање на интернету наредне године ће порасти за 10 одсто на глобалном нивоу, што је најнижи ниво од 2001. године, показало је истраживање глобалне медијске агенције Зенит.
Раст оглашавања у биоскопима, предвиђен на 12 одсто следеће године, постаће најбрже растући медијски простор за оглашавање.
Велике компаније и оглашивачи изразили су забринутост због скандала на интернету, попут Кембриџ Аналитике, лажних вести и огласа који се појављују поред неприкладних Youtube видео снимака, попут екстремистичког материјала који врше притисак на интернет платформе, наводи се у тексту Гардијан.
Филмска индустрија и биоскопи доживљавају златно доба, а посећеност у Великој Британији је прошле године достигла највиши ниво од 1970. године, а све то оглашивачи теже да искористе за своје рекламирање.
Такође, очекује се да ће сектор такозваног спољног оглашавања који укључује билборде, оглашавање на аутобуским станицама и железничким станицама до 2020. порасте на пет одсто у глобалу, што ће, како наводи Гардијан, довести до смањења потрошње за огласе на друге медије, укључујући новине и телевизију.