Gardijan: Tradicionalni mediji ponovo lideri u oglašavanju?
LONDON: Televizijsko i filmsko oglašavanje i reklame nadmašiće ove godine internet oglašavanje, navodi britanski list Gardijan.
Internet će posle dve decenije uskoro izgubiti "plašt" najbrže rastućeg sektora na globalnom tržištu oglašavanja, jer brendovi koji traže bezrizični prostor za trošenje svojih sredstava za oglase, ponovo se preusmeravaju ka tradicionalnim medijima poput bioskopa, bilborda i postera na sajtovima.
Sledeće godine globalno tržište internet oglašavanja, kojim dominiraju kompanije Gulg i Fejsbuk, prepustiće svoju poziciju najbrže rastućeg medija za oglase, prvi put od ranih dana "dotcom" procvata, odnosno od 2001. godine.
Oglašavanje na internetu naredne godine će porasti za 10 odsto na globalnom nivou, što je najniži nivo od 2001. godine, pokazalo je istraživanje globalne medijske agencije Zenit.
Rast oglašavanja u bioskopima, predviđen na 12 odsto sledeće godine, postaće najbrže rastući medijski prostor za oglašavanje.
Velike kompanije i oglašivači izrazili su zabrinutost zbog skandala na internetu, poput Kembridž Analitike, lažnih vesti i oglasa koji se pojavljuju pored neprikladnih Youtube video snimaka, poput ekstremističkog materijala koji vrše pritisak na internet platforme, navodi se u tekstu Gardijan.
Filmska industrija i bioskopi doživljavaju zlatno doba, a posećenost u Velikoj Britaniji je prošle godine dostigla najviši nivo od 1970. godine, a sve to oglašivači teže da iskoriste za svoje reklamiranje.
Takođe, očekuje se da će sektor takozvanog spoljnog oglašavanja koji uključuje bilborde, oglašavanje na autobuskim stanicama i železničkim stanicama do 2020. poraste na pet odsto u globalu, što će, kako navodi Gardijan, dovesti do smanjenja potrošnje za oglase na druge medije, uključujući novine i televiziju.