Све више редакција за писање користи вештачку интелигенцију
“Софтверски робот” звани Тоби генерисао је готово 40 000 новинских чланака о резултатима избора у Швајцарској у новембру 2018. за медијски див Тамедију и то у само пет минута, пише Српскакафе.
Врсте вештачке интелигенције попут ботова (софтверског робота), доступне су већ готово десет година и све се више користе у новинским кућама за писање чланака, персонализовано слање вести и у неким случајевима за претраживање података како би се пронашле важне вести.
Тоби је на француском и немачком писао о резултатима гласања за сваку од 2.222 швајцарских општина за највећу медијску групу у земљи, по извештају представљеном прошлог месеца на конференцији о рачунарству и новинарству у Мајамију. Сличан аутоматизовани рачунарски програм под називом Хелиограф омогућио је Вашингтон посту да од 2014. покрије готово 500 изборних трка, заједно с локалним спортским и пословним вестима.
– Сведочимо да се све више прихвата потенцијал вештачке интелигенције, или робо-новинарства, у новинским редакцијама широм света – рекао је Дејмијан Редклиф, професор Универзитета у Орегону који прати потрошачке трендове и пословне моделе у новинарству.
– Ти системи могу да понуде брзину и тачност и потенцијално буду потпора мањим редакцијама и новинарима притиснутим роковима – истиче.
Новинске куће кажу да ови програми нису замишљени као замена за репортере или уреднике, него да их ослободе од најдосаднијих задатака, као што су преписивање спортских резултата или извештаја са берзи.
Џереми Гилберт, директор за стратешке иницијативе Вашингтон поста, рекао је да је Хелиограф развијен као алат који ће помоћи уредницима.
– Пост има невероватну екипу новинара и уредника и нисмо намеравали да их заменимо – истакао је.
Гилберт је рекао да бот може брже да напише или ажурира приче док се оне развијају, омогућујући новинарима да се усредсреде на друге задатке. Тврди да је реакција запослених била углавном позитивна.
– Изненадили смо се да је пуно људи дошло и рекло: “Пишем ово сваке недеље, може ли се то аутоматизовати?” То нису биле приче које су сви желели да раде – рекао је Гилберт.
Слично се може чути у редакцијама широм свијета. Норвешка новинска агенција НТБ аутоматизовала је спортске извештаје како би резултате утакмица испоручивала корисницима у року од 30 секунди. Лос Анђелес Тајмс развио је “quakebot” који брзо дистрибуира новинске чланке о подрхтавањима тла у регији и такође користи аутоматизовани систем у склопу црне хронике.