Радна група предала Брнабићевој Нацрт медијске стратегије
БЕОГРАД: Чланови Радне групе за израду медијске стратегије предали су данас председници Владе Србије Ани Брнабић текст тог документа, саопштила је владина Канцеларија за сарадњу с медијима.
Медијска стратегија, односно Стратегија развоја система јавног информисања у Републици Србији, представља документ који даје оквир за будући развој свеукупне медијске сцене у Србији.
Како се подсећа у саопштењу, нова Радна група за израду медијске стратегије формирана је на састанку председнице Владе Ане Брнабић и представника медијских и новинарских удружења, одржаном 18. јуна у Влади Србије.
Тада је за председника изабран Дејан Стојановић, представник Министарства културе и информисања, и договорено је да се она састоји од девет представника медијских и новинарских удружења и осам представника државе.
Председница Владе Ана Брнабић, након добијања Нацрта стратегије, захвалила је свим члановима Радне групе који су учествовали у изради документа и истакла важност транспарентности и инклузивности целог процеса. Брнабић је захвалила и међународним институцијама које су учествовале у изради Медијске стратегије.
Иначе, чланови Радне групе у име медијских и новинарских удружења су Вукашин Обрадовић, Тања Максић, Јелена Клеут, Стојан Марковић, Бобан Томић, Далила Љубичић, Нино Брајовић, Маја Раковић и Драгана Чабаркапа.
Представници државе у Радној групи су: Министарства финансија Јелена Танасковић, Министарства правде Радомир Илић, Министарства за државну управу и локалну самоуправу Саша Могић, Комисије за заштиту конкуренције Марија Ковачевић, Републичког законодавства Ранка Вујовић, Управе за јавне набавке Јелена Марковић, Републичког секретаријата за јавне политике Дејан Ракетић, као и представник Владе Војводине Атила Мартон.
Поред чланова Радне групе, у изради Медијске стратегије био је укључен велики број експерата, представника међународних организација и организација цивилног друштва, медија, медијских јавних сервиса, академске јавности и други.
У оквиру израде стратегије, у Новом Саду је 17. и 18. децембра одржана и професионална дебата, у којој је учествовало више од 120 представника медијских и новинарских удружења, медија, академских институција, организација цивилног друштва и други.
Процес израде Медијске стратегије подржала је Мисија ОЕБС-а у Србији, као и Делегација Европске уније у Србији, Амбасада Краљевине Норвешке и Фондација Конрад Аденауер.
Стратегија дефинише пет кључних циљева: социо-економски и професионални статус и безбедност новинара, конкуренцију на тржишту и економску одрживост медија, улогу државних институција у медијском систему, разноврсност и квалитет медијских садржаја и дигиталне компетенције и стручна знања.
Почетком наредне године, након усвајања програма јавне расправе од стране надлежног владиног органа, Нацрт стратегије биће доступан свим грађанима.