Radna grupa predala Brnabićevoj Nacrt medijske strategije
BEOGRAD: Članovi Radne grupe za izradu medijske strategije predali su danas predsednici Vlade Srbije Ani Brnabić tekst tog dokumenta, saopštila je vladina Kancelarija za saradnju s medijima.
Medijska strategija, odnosno Strategija razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji, predstavlja dokument koji daje okvir za budući razvoj sveukupne medijske scene u Srbiji.
Kako se podseća u saopštenju, nova Radna grupa za izradu medijske strategije formirana je na sastanku predsednice Vlade Ane Brnabić i predstavnika medijskih i novinarskih udruženja, održanom 18. juna u Vladi Srbije.
Tada je za predsednika izabran Dejan Stojanović, predstavnik Ministarstva kulture i informisanja, i dogovoreno je da se ona sastoji od devet predstavnika medijskih i novinarskih udruženja i osam predstavnika države.
Predsednica Vlade Ana Brnabić, nakon dobijanja Nacrta strategije, zahvalila je svim članovima Radne grupe koji su učestvovali u izradi dokumenta i istakla važnost transparentnosti i inkluzivnosti celog procesa. Brnabić je zahvalila i međunarodnim institucijama koje su učestvovale u izradi Medijske strategije.
Inače, članovi Radne grupe u ime medijskih i novinarskih udruženja su Vukašin Obradović, Tanja Maksić, Jelena Kleut, Stojan Marković, Boban Tomić, Dalila Ljubičić, Nino Brajović, Maja Raković i Dragana Čabarkapa.
Predstavnici države u Radnoj grupi su: Ministarstva finansija Jelena Tanasković, Ministarstva pravde Radomir Ilić, Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu Saša Mogić, Komisije za zaštitu konkurencije Marija Kovačević, Republičkog zakonodavstva Ranka Vujović, Uprave za javne nabavke Jelena Marković, Republičkog sekretarijata za javne politike Dejan Raketić, kao i predstavnik Vlade Vojvodine Atila Marton.
Pored članova Radne grupe, u izradi Medijske strategije bio je uključen veliki broj eksperata, predstavnika međunarodnih organizacija i organizacija civilnog društva, medija, medijskih javnih servisa, akademske javnosti i drugi.
U okviru izrade strategije, u Novom Sadu je 17. i 18. decembra održana i profesionalna debata, u kojoj je učestvovalo više od 120 predstavnika medijskih i novinarskih udruženja, medija, akademskih institucija, organizacija civilnog društva i drugi.
Proces izrade Medijske strategije podržala je Misija OEBS-a u Srbiji, kao i Delegacija Evropske unije u Srbiji, Ambasada Kraljevine Norveške i Fondacija Konrad Adenauer.
Strategija definiše pet ključnih ciljeva: socio-ekonomski i profesionalni status i bezbednost novinara, konkurenciju na tržištu i ekonomsku održivost medija, ulogu državnih institucija u medijskom sistemu, raznovrsnost i kvalitet medijskih sadržaja i digitalne kompetencije i stručna znanja.
Početkom naredne godine, nakon usvajanja programa javne rasprave od strane nadležnog vladinog organa, Nacrt strategije biće dostupan svim građanima.