Књижевно-језичка радионица шпанског у Змајевим дечијим играма
Књижевно-језичка радионица шпанског језика за децу предшколског узраста одржана је јуче просторијама „Змајевих дечјих игара”.
Још једна радионица у оквиру циклуса „У Змајевом лепом кругу” окупила је малишане из вртића „Веверица”, с којима су се дружиле студенткиње четврте године Одсека за романистику на Филозофском факултету у Новом Саду. Пред децом су се нашли цртежи различитих животиња, које су бојили, а поред сваке слике био је написан назив на шпанском. Осим тога, научили су називе боја које су употребљавали на шпанском језику, након чега је уследио и квиз, у оквиру којег су малишани показали запажено знање о свету животиња, као и интересовање.
– У сарадњи са „Змајевим дечјим играма”, за малишане смо припремили занимљив садржај у жељи да кроз игру и песму нешто науче – објаснила је студенткиња романистике Мина Цаушевић. – На крају су сви добили дипломе за учешће у радионици јер победници и јесу сви, а на тај начин желимо да им покажемо да су урадили нешто важно. Верујем да и колегинице деле моје мишљење – позитивно сам изненађена изузетном сарадњом деце, а то је први пут да нешто организујемо за предшколски узраст. За њих је то значајно, између осталог, зато што на тај начин развијају и неки школски дух, а нама добро дође као пракса за будућу професију.
У оквиру теме шпанског језика и радионице за децу, за ову прилику посебно је истакнута сарадња с професорком Бојаном Ковачевић Петровић, из чије групе студенткиње долазе, а која је много тога урадила и приредила двојезичну антологију шпанске поезије за децу у издању „Змајевих дечјих игара”.
Успешне резултате свог рада с децом, који се запажају и у оквиру креативно-едукативних радионица, потврђују и васпитачи.
– Видна је њихова креативност, сналажљивост и напредак, заправо све оно што ми с њима у вртићу радимо – истакла је васпитачица Марија Божић. – Уједно је то огледало деце, али и нас самих, нашег рада и напретка. Деци треба пружити прилику да виде и чују нешто ново и другачије у односу на телевизор, компјутер и слично. Због тога их водимо на места на којима могу упознати уметност и друге садржаје које немају прилику да виде и спроведу код куће, а самим тим и да у том свету покажу шта знају.
Своја интересовања и сазнања деца на радионицама несебично и увек радо поделе с одраслима.
– Бојио сам слике животиња и научио како се која зове на шпанском језику – потврдио је шестогодишњи Константин. – За шпански сам чуо како сам растао, свако нешто научи док расте. Волим и да читам, имам књигу о свемиру и знам да Плутон више није планета и да су научници открили да је он у ствари „патуљаста” планета. На радионици ми се највише свидело то што смо бојили и учили речи новог језика, а и папирићи у облику срца с нашим именима.
Текст и фото: Б. Павковић
Пројекат „Развој културног и уметничког стваралаштва” реализовао је „Маркет ИТ Маркетинг анд ПР”, а суфинансиран је од Града Новог Сада. Ставови изнети у подржаном пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.