Književno-jezička radionica španskog u Zmajevim dečijim igrama
Književno-jezička radionica španskog jezika za decu predškolskog uzrasta održana je juče prostorijama „Zmajevih dečjih igara”.
Još jedna radionica u okviru ciklusa „U Zmajevom lepom krugu” okupila je mališane iz vrtića „Veverica”, s kojima su se družile studentkinje četvrte godine Odseka za romanistiku na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Pred decom su se našli crteži različitih životinja, koje su bojili, a pored svake slike bio je napisan naziv na španskom. Osim toga, naučili su nazive boja koje su upotrebljavali na španskom jeziku, nakon čega je usledio i kviz, u okviru kojeg su mališani pokazali zapaženo znanje o svetu životinja, kao i interesovanje.
– U saradnji sa „Zmajevim dečjim igrama”, za mališane smo pripremili zanimljiv sadržaj u želji da kroz igru i pesmu nešto nauče – objasnila je studentkinja romanistike Mina Caušević. – Na kraju su svi dobili diplome za učešće u radionici jer pobednici i jesu svi, a na taj način želimo da im pokažemo da su uradili nešto važno. Verujem da i koleginice dele moje mišljenje – pozitivno sam iznenađena izuzetnom saradnjom dece, a to je prvi put da nešto organizujemo za predškolski uzrast. Za njih je to značajno, između ostalog, zato što na taj način razvijaju i neki školski duh, a nama dobro dođe kao praksa za buduću profesiju.
U okviru teme španskog jezika i radionice za decu, za ovu priliku posebno je istaknuta saradnja s profesorkom Bojanom Kovačević Petrović, iz čije grupe studentkinje dolaze, a koja je mnogo toga uradila i priredila dvojezičnu antologiju španske poezije za decu u izdanju „Zmajevih dečjih igara”.
Uspešne rezultate svog rada s decom, koji se zapažaju i u okviru kreativno-edukativnih radionica, potvrđuju i vaspitači.
– Vidna je njihova kreativnost, snalažljivost i napredak, zapravo sve ono što mi s njima u vrtiću radimo – istakla je vaspitačica Marija Božić. – Ujedno je to ogledalo dece, ali i nas samih, našeg rada i napretka. Deci treba pružiti priliku da vide i čuju nešto novo i drugačije u odnosu na televizor, kompjuter i slično. Zbog toga ih vodimo na mesta na kojima mogu upoznati umetnost i druge sadržaje koje nemaju priliku da vide i sprovedu kod kuće, a samim tim i da u tom svetu pokažu šta znaju.
Svoja interesovanja i saznanja deca na radionicama nesebično i uvek rado podele s odraslima.
– Bojio sam slike životinja i naučio kako se koja zove na španskom jeziku – potvrdio je šestogodišnji Konstantin. – Za španski sam čuo kako sam rastao, svako nešto nauči dok raste. Volim i da čitam, imam knjigu o svemiru i znam da Pluton više nije planeta i da su naučnici otkrili da je on u stvari „patuljasta” planeta. Na radionici mi se najviše svidelo to što smo bojili i učili reči novog jezika, a i papirići u obliku srca s našim imenima.
Tekst i foto: B. Pavković
Projekat „Razvoj kulturnog i umetničkog stvaralaštva” realizovao je „Market IT Marketing and PR”, a sufinansiran je od Grada Novog Sada. Stavovi izneti u podržanom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.