Реконструкција пруге Пожаревац-Мајданпек готова до 21. новембра
ПОЖАРЕВАЦ: Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић обишла је данас радове на реконструкцији пруге Пожаревац - Мајданпек и најавила да ће та пруга у дужини од 90 километара поново оживети од 21. новембра.
Михајловић се са представницима медија провозала шинским возилом ''Калимеро'' дуж два километра трасе код железничке станице Пожаревац и том приликом је просечна брзина била свега 10 км на сат.
"Овде уопште не функционише путнички саобраћај већ пет година, већ само теретни и то недовољно", рекла је Михајловић новинарима.
Истакла је да је та пруга од изузетног значаја за привреду и развој тог дела Србије.
Иначе, железничари у Србији данас обележавају и славу Цар Константин и царица Јелена, јер је тога дана 1889. године држава Србија преузела управљање над српским железницама.
Инфраструктура железнице Србије је 21. маја почела реконструкцију регионалне пруге Пожаревац - Мајданпек, у дужини од 90,2 километара.
Ремонтом пруге биће створени услови за поновно успостављање путничког саобраћаја између Пожаревца и Мајданпека, а време путовања са садашњих четири сата биће скраћено на 75 минута.
Због лошег стања пруге, путнички возови између Пожаревца и Мајданпека већ пет година не саобраћају, а последњи пут су прошли том трасом 20. јуна 2013.
Том пругом у просеку дневно прође свега пар теретних возова и 90 километара путују четири сата.
Рок за завршетак радова је 180 дана, а вредност посла је око 30 милиона евра.
Пруга Пожаревац - Мајданпек је у изузетно лошем стању, због чега је на 50 километара ове пруге брзина возова данас само 10 до 20 километара на сат, а на преосталих 40 километара свега 50 километара на сат.
Ремонт пруге Пожаревац - Мајданпек ради се у оквиру текућег одржавања. Користе се материјали скинути приликом ремонтра пруге са коридора.
Реч је о веома важно железничкој саобаћајници за српску привреду због Луке Прахово, РТБ -а Бор, рудника Мајданпек, Каоне и Костолца.
Носивост пруге биће повећана са садашсњих 16 на 22,5 тона по осовини.
Радовима ће бити обухваћена замена шина, прагова и туцаника, замена колосечне решетке, машинско решетање и регулисање колосека.
Инфраструктура железнице Србије ремонт пруге изводи сопственом механизацијом и кадровима.
Пруга је једноколосеча, а изграђена је 1938. године и до данас су ремонтоване само поједине деонице у дужини од 40 км и то још 1991. године.
Најтежа деоница је Пожаревац - Бабушница дуга осам километара, на којој се налази тунел дугачак 975 метара, у којем ће такође бити реконструисан колосек.
Због оживљавања пруге Пожаревац - Мајданпек Инфраструткруа железнице Србије ће примити 25 нових отправника возова.