Михајловић: Ускоро конкурс за име аутопута на Коридору 11
БЕОГРАД: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре ускоро ће расписати конкус на коме ће грађани моћи да предложе има аутопута од Београда ка Црног Гори на тзв. Коридору 11, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.
"Ми смо га у Србији прозвали незванично Коридором 11. Као влада планирамо да распишемо јавни позив и дамо име том аутопуту", рекла је Михајловић новинарима.
На питање да ли би Коридор 11 могао да постане званичан европски путни коридор пошто је раније била покренута процедура, Михајловић је рекла да то, пре свега, зависи од брзине нашег улагања у тај путни правац.
Како је рекла, важно је да се тим аутопутем повезују Србија и Црна Гора, али и излази на море.
"Наш интерес свакако јесте да то постане европски коридор, али је много важније да нађемо начин да финансирамо изградњу и да што пре завршимо аутопут, него у ком ћемо коридору бити смештени", нагласила је Михајловић.
Реконструкција барске пруге биће настављена, а италијанске компаније заинтересоване су да учествују у модернизацији железничке инфраструктуре у нашој земљи, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић. Михајловић, која је одржала састанак са представницима италијанских железница у оквиру конференције "Градимо заједно: Србија, Италија и Црна Гора", а на конференцији, иначе, учествују представници 50 италијанских компанија занитересованих за улагања у Србији, као и амбасадор Италије у Београду Карло Ло Кашо и амбасадор те земље у Црној Гори Лука Зелиоли.
"Имали смо састанак о улагању у реконструкцију железничке мреже односно Коридору 11 и прузи Београд - Бар", казала је Михајловић новинарима после састанка.
Подсетила је да је део барске пруге кроз Србију већ реконструсисан, а реч је о 77 километара од Ресника до Ваљева, наводећи да је то била прва реконструкција те пруге у последњих 40 година.
"Али, то није довољно, морамо да наставимо реконструкцију те пруге и то је једна од могућности важна за регионално повезивање и италијанске компаније су заинтересоване да нам помогну".
Михајловић је нагласила да је за Србију веома важан излазак на море и Луку Бар.
За реконструкцију преосталог дела пруге од Ваљева до Врбнице на граници са Црном Гором постоји студија изводљивости, али недостаје пројектно - техничка документација и средства за финансирање.
Михајловић је рекла да у Србији још доста треба да се уради на унапређењу железничке инфраструктуре и да Србија може од италијанских железница доста да научи по питању нових технологија.
Подсетила да су у Србији актуелни инфраструктурни пројекти вредни 16 милијарди евра и да је један од најзначајнијих изградња брзе пруге Београд - Будимпешта.
Италијанске компаније, иначе, у Србији запошљавају више од 25.000 људи, навела је министарка и изразила очекивање да ће италијанске инфраструктурне компаније много више улагати у нашу земљу у наредном периоду.
Амбасадор Ло Кашо је рекао да постоји велики број интересантних пројеката које Србија нуди и додао да без инфраструктуре нема развоја и да је у Београд дошло 50 италијанских фирми из области грађвинарства и инфраструктуре који ће имати прилику да се боље упознају са пословним приликама у Србији и у Црној Гори.
"Данашњи скуп је још једна потврда великог интересовања италијанских фирми за прилике које постоје у Србији и прилика да заједно са српским партнерима сагледају могућности за јачање партнерства", рекао је амбасадор, приметивши да није само питање шта Италија може да уради за Србију већ и шта Србија може да уради за Италију.