Српски стартап: Од идеје до милион долара за месец дана
НОВИ САД: Српски стартап Review.Network успео је да после само неколико састанака с инвеститорима дође до инвестиције од милион долара. Оснивачи и идејни творци који чине главни тим овог стартупа су Вук Поповић, Филип Караичић, Петар Словић и Иван Ћирић.
Петар и Иван којима је ово било први пут да представљају пројекат страним инвеститорима, кажу да су имали трему и добро су се помучили док нису пар пута изложили своју идеју странцима.
Review.Network је осмислио платформу која решава проблем потрошача да процене да ли је нека онлајн препорука за производ или услугу лажна или истинита.
Колико је ово важно у модерном свету куповине, показује и статистика да чак 88 одсто људи верује онлајн рецензијама као препоруци коју би добили и од пријатеља.
То значи да махом од ових онлајн оцена зависи да ли ће нешто купити или не. Проблем је у томе што је већина препорука и оцена које налазимо на интернету лажна или плаћена.
На питање како су дошли на ову идеју кажу да је то проблем с којим су се и сами свакодневно сусретали.
Сваки пут кад смо желели да купимо нешто, било да је гитара или апарат за кафу, или једноставно да изаберемо ресторан или кафић у који да одемо, имали смо проблем да нађемо квалитетне и тачне онлајн оцене корисника. Такође смо схватили да је систем комуникације између потрошача и компанија недовољно развијен. Да бисмо ово побољшали и помогли целој заједници, дошли смо на идеју Review.Network платформе која ће решити ове проблеме, кажу оснивачи ове супер корисне платформе.
Платформа ће, објашњавају, награђивати кориснике за писање и валидацију оцена REW (за овај пројекат осмишљеним) токенима. Онај ко напише „ривју“, то јест оцени неки производ, мора да положи одређени број токена. Након тога га оцењују други корисници. Ако је оцена одобрена, смешта се у „ланац“, а сви који су учествовали добијају пропорционалну награду у токенима.
Друга битна функција коју ће имати платформа је да повеже компаније и потрошаче.
Корисници платформе добијају токене од компаније за учествовање у неком истраживању. На овај начин компанија има прилику да упозна боље своје потрошаче и унапреди производ, а корисници да буду награђени.
Како кажу оснивачи, највећи део новца од инвестиције ће отићи на развој платформе и маркетинг, а део ће ићи на бројне оперативне трошкове, укључујући ту и правну регулативу која је значајна ставка.
Прву верзију платформе можемо да очекујемо већ крајем 2018. године и она ће бити доступна свима.
Развој целокупне платформе процењен је на око две године, када би требало да буду доступне све функционалности.
Они ће први пут свој пројекат представити на ИТконект конференцији у Новом Саду, на којој ће одржати предавање 21. априла.