Srpski startap: Od ideje do milion dolara za mesec dana
NOVI SAD: Srpski startap Review.Network uspeo je da posle samo nekoliko sastanaka s investitorima dođe do investicije od milion dolara. Osnivači i idejni tvorci koji čine glavni tim ovog startupa su Vuk Popović, Filip Karaičić, Petar Slović i Ivan Ćirić.
Petar i Ivan kojima je ovo bilo prvi put da predstavljaju projekat stranim investitorima, kažu da su imali tremu i dobro su se pomučili dok nisu par puta izložili svoju ideju strancima.
Review.Network je osmislio platformu koja rešava problem potrošača da procene da li je neka onlajn preporuka za proizvod ili uslugu lažna ili istinita.
Koliko je ovo važno u modernom svetu kupovine, pokazuje i statistika da čak 88 odsto ljudi veruje onlajn recenzijama kao preporuci koju bi dobili i od prijatelja.
To znači da mahom od ovih onlajn ocena zavisi da li će nešto kupiti ili ne. Problem je u tome što je većina preporuka i ocena koje nalazimo na internetu lažna ili plaćena.
Na pitanje kako su došli na ovu ideju kažu da je to problem s kojim su se i sami svakodnevno susretali.
Svaki put kad smo želeli da kupimo nešto, bilo da je gitara ili aparat za kafu, ili jednostavno da izaberemo restoran ili kafić u koji da odemo, imali smo problem da nađemo kvalitetne i tačne onlajn ocene korisnika. Takođe smo shvatili da je sistem komunikacije između potrošača i kompanija nedovoljno razvijen. Da bismo ovo poboljšali i pomogli celoj zajednici, došli smo na ideju Review.Network platforme koja će rešiti ove probleme, kažu osnivači ove super korisne platforme.
Platforma će, objašnjavaju, nagrađivati korisnike za pisanje i validaciju ocena REW (za ovaj projekat osmišljenim) tokenima. Onaj ko napiše „rivju“, to jest oceni neki proizvod, mora da položi određeni broj tokena. Nakon toga ga ocenjuju drugi korisnici. Ako je ocena odobrena, smešta se u „lanac“, a svi koji su učestvovali dobijaju proporcionalnu nagradu u tokenima.
Druga bitna funkcija koju će imati platforma je da poveže kompanije i potrošače.
Korisnici platforme dobijaju tokene od kompanije za učestvovanje u nekom istraživanju. Na ovaj način kompanija ima priliku da upozna bolje svoje potrošače i unapredi proizvod, a korisnici da budu nagrađeni.
Kako kažu osnivači, najveći deo novca od investicije će otići na razvoj platforme i marketing, a deo će ići na brojne operativne troškove, uključujući tu i pravnu regulativu koja je značajna stavka.
Prvu verziju platforme možemo da očekujemo već krajem 2018. godine i ona će biti dostupna svima.
Razvoj celokupne platforme procenjen je na oko dve godine, kada bi trebalo da budu dostupne sve funkcionalnosti.
Oni će prvi put svoj projekat predstaviti na ITkonekt konferenciji u Novom Sadu, na kojoj će održati predavanje 21. aprila.