overcast clouds
21°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Наше туристе највише жуљају превоз, смештај и комарци

30.03.2018. 08:15 08:19
Пише:
Извор: pixabay.com

НОВИ САД: Грађани Србије радо путују, било у земљи или ван ње. Као и сваке године, највећи број њих за путовање се одлучују током лета, а аранжмани за наступајућу летњу сезону годишњих одмора већ су одавно у понуди.

Највећи број домаћих туриста се на дестинацији коју су одабрали добро проведе, али има и оних који се с одмора врате незадовољни. Истини за вољу, ситуације које су се дешавале неколико година раније, када су путници, и поред плаћања аранжмана, остали кратких рукава, сада готово да нема, а значајан део прутужби реши се у корист путника/потрошача.

Ипак, притужби има, а домаћи туристи најчешће се жале на квалитет превоза и/или смештаја, честа замерка је и удаљеност смештаја од мора, има жалби везаних за водиче, као и представнике агенција. Међутим, има и жалби које уопште не зависе од агенције па се неки путници, рецимо, жале због наплате паркинга, или великог броја комараца, чак и недовољно сланог мора или да плажа није удобна.

По речима директора Националне асоцијације туристичких агенција ЈУТА Александра Сеничића, сваки путник упознат је с правима и обавезама везаним за путовање. Он истиче да је решавање жалби предвиђено и Законом о туризму и да је та процедура врло јасна.

Поред основаних жалби, које се углавном и решавају у корист путника/потрошача, велики број њих је неоснован па зато саветујемо путницима да пре закључивања уговора о путовању добро прочитају све услове под којим уплаћују неки аранжман, каже Сеничић и додаје да ЈУТА има и своју арбитражу и по томе су јединствени у овом делу Европе.

Након упућивања жалбе, веома брзо, за највише месец – наравно, ако је жалба основана – проблем се решава, уз обавезу да агенције надокнади штету путницима, односно да путник буде обештећен у одговарајућем проценту, а највише притужби решава се медијацијом, односно договором, поручује наш саговорник.


Број жалби веома мали

У односу на укупан број путника, проценат жалби домаћих туриста мањи је од једног процента, односно њихов број изражава се у промилима, а то потврђују и подаци Европске комисије за туризам.

То је много мање него у Европској унији, где се проценат жалби креће између три и пет одсто укупног броја путника, каже Александар Сеничић. 

Он истиче да се о проблемима с којима се путници суоче, а који се реше позитивно, нажалост, веома мало зна и говори. Тако је, указује Сеничић, информација да је 300 путника који су пре две године, и поред плаћеног аранжмана остали ускраћени за услугу и били обештећени за осам дана – прошла готово неприметно.


По његовим речима, захваљујући пројекту „ЈУТА гаранција путовања” – око 250 туристичких агенција, чланица те асоцијације, обезбеђује веома квалитетну заштиту путника. Захваљујући „ЈУТА гаранцији путовања”, обезбеђен је повраћај новца путницима у најкраћем могућем року, бесплатан смештај на дестинацији у случају када га туристичка агенција није обезбедила или није платила, бесплатан повратак с дестинације, а у понуди је и могућност обезбеђивања алтернативних путовања када путници нису отпутовали, те бесплатна арбитража за случајеве делимичног неиспуњења програма путовања, као и правна помоћ корисницима/путницима и туристичким агенцијама.

Туристичке агенције, чланице ЈУТА, на више од 300 дестинација имају своје представнике, а реч је о око 700 људи, који су на располагању 24 сата и који су спремни да реагују одмах и реше проблем. Такође, путницима је на распологању и контакт преко друштвених мрежа, истиче Сеничић. 

Наш саговорник указује на то да путници који нису задовољни одређеном услугом – а најчешће је реч о смештају – одмах треба да контактирају с агенцијом и упуте жалбу.

То омогућава да се проблем реши на лицу места, и то се најчешће и уради у веома кратком року. Наша је препорука да се прихвати алтернативни смештај и да се по повртаку поново поднесе жалба и захтева умањење цене. Веома је важно пријавити евентуални недостатак одмах јер се тако на најбољи начин обезбеђује увид у разлику између онога што је уплаћено и онога што је као алтернатива обезбеђено, каже Сеничић. 

Он истиче да је циљ да путници буду задовољни, а да је ЈУТА предузела све кораке да обезбеди услугу и услове која ће то гарантовати.

Правни саветник Удружења за заштиту потрошача Војводине Марко Драгић указује на то да је сада потрошач/туриста много заштићенији него раније, да Туристичка инспекција активно ради и да је то резултирало тиме да се све више жалби решава у корист потрошача. И он напомиње да је, када потрошач има приговор, потребно да га уложи представнику агенције одмах, на лицу места. 

Д. Млађеновић

Аутор:
Пошаљите коментар
ЈУТА: Туристи нису угрожени, не отказују летовања

ЈУТА: Туристи нису угрожени, не отказују летовања

19.07.2017. 09:48 09:54