Преваре СМС порукама поново популарне
Удружење за заштиту потрошача Војводине има за циљ информисање, заштиту интереса потрошача, саветовање и пружање правне помоћи грађанима који имају проблем при решавању рекламација, али брине и о квалитету услуга.
По речима правног саветника у Удружењу Марка Драгића, та организација пружа бесплатну правну помоћ грађанима када се рекламација коју су упутили трговцу одбије или исход није задовољавајући и саветује их о даљим корацима и упућује надлежним испекцијама као што су Ветеринарска, Пољопривредна и Санитарна.
Притужбе се најчешће односе на одећу, обућу и техничке артикле, као и мобилне телефоне. Како каже Марко Драгић, трговци често намерно избегавају да информишу грађане о њиховим правима.
– Већина потрошача не зна која права имају приликом куповине – каже Драгић. – Уколико артикал не одговара опису и квалитету, потрошач има право у првих шест месеци на замену, поправку или повраћај новца. Након истека пола године од куповине остаје само право на замену или поправку, али у том случају трговац не сме да поправи производ без сагласности купца.
У последње време поново су постале актуелне преваре путем СМС порука којима се захтева да се посете неки сајтови и да се корисник региструје приликом приступа.
– Најчешће се тражи од корисника да уплати одређени кредит на неки број телефона или новац на текући рачун, а није ретко да се тражи позивање одређеног броја телефона – каже Драгић, и додаје да тим путем грађани могу изгубити значајну своту новца коју више не могу вратити.
Пошто Удружење за заштиту потрошача у таквим случајевима није надлежно, а трећа лица немају право да добију те информације, неопходно је да се оштећени суграђани обрате поверенику за заштиту података о личности.
Из Удружења саветују потрошаче да се што боље информишу о својим правима и о обавезама продаваца, као и да се не устручавају да потраже правну помоћ уколико сматрају да су оштећени.
С. Ковач