Јан Фабр званично отворио 51. Битеф фестивал
БЕОГРАД: Лепота, чак и када ствара конфузију и субверзивност, увек доноси поруку помирења. Са тим поклоном отварам 51. Битеф фестивал. Добродошли из свих крајева света.
Срећно! поручио је вечерас у Сава Центру прослављени белгијски редитељ Јан Фабр, уочи почетка своје 24-часовне представе "Олимп: У славу трагедије".
Публика у великој сали Сава Центра само је чула Фабров глас, с обзиром да је одлучено да се нико пре извођача не појављује на сцени.
Након Берлина, Јерусалима, Атине, Авињона, ексклузивно у Београду публика има прилику да присуствује позоришном спектаклу у коме 27 извођача 24 сата готово непрестано игра - пробијајући све лимите људске психофизичке издрживости.
Представа траје пуна 24 сата, а заснива се на целокупној грчкој митологији, онако како је она артикулисана у Хомеровим еповима и трагедијама Есхила, Софокла и Еурипида.
За посетиоце припремљено је све оно неопходно да се проведе један дан на Битефу: простор за спавање, ресторан и снацк бар, Сенса релаџ зона, за извештавање са представе МТС је обезбедио wi - фи и charging зону, док ће у Телегроуп QuizIT кутку сви заинтересовани посетиоци моћи да учествују у интерактивном квизу и освоје вредне награде.
"Олимп" долази у Београд са епитетом једног од најзначајнијих сценских дела остварених на почетку 21. века, а угледни белгијски критичар Фреди Декреуз изјавио је да ће се историја позоришта одсад делити на период пре и после Фаброве представе.
Ово није време за равнодушне
Мењање позоришних жанрова, ритма кореографије и сценографије одликују првих пет сати представе "Олимп" Јана Фабра, којим је вечерас отворен Битеф.
У спектакуларном отварању представе 2.000 људи у Сава Центру имало је прилику да види жанровски калеидоскоп у којем су се смењивали џез денс, класичан мјузикл, драма, а на моменте и опера.
Изузетно увежбан и тачан збир глумаца на сцени изазвао је гласно навијање публике у Сава Центру.
Десетак протагониста представе прескакало је конопац скоро 20 минута, певајући социјално ангажоване стихове на мелодију препознатљиве корачнице америчких Маринаца.
Атмосфера у Сава центру тада је била као на спортским борилиштима, публика је овацијама бодрила глумце да што више издрже у ванредном физичком напору. Тада се са сцене чуло "ово време није за равнодушне", што је, чини се, у односу на до сада виђено - централна идеја представе.
У маниру великог белгијског позоришног редитеља, на сцени Сава центра је све могуће. Голи протагонисти који деле своја срца са публиком, маскирање глумаца различитим бојама у егзотичне животиње, имитација оргија, вербално сукобљвање са боговима... Публика за време представе непрестано излази и улази у салу, око шанка се препричавају најузбудљивији моменти представе до сада.