ОкоТВоко: Сви право на запад
Јунајтед груп, која је у власништву америчке инвестиционе компаније KKR и Европске банке за обнову и развој, за 230 милиона евра купила је медијске операције Централ Еуропеан Медиа Ентерприсе, а тиме и телевизије Нова ТВ и Поп ТВ.
Тако ће се ове две телевизије прикључити и медијском небу Србије, пошто је кабловски оператер СББ у власништву Јунајтед група. Јунајтед груп најавила је инвестиције у купљене телевизијске канале како би повећала њихове продукцијске способности и проширила досег изван њихових локалних тржишта. Ова компанија власница је регионалних оператера СББ и Телемах и процењује се да има око два милиона PayTV корисника у земљама бивше Југославије.
Састав Јунајтед група већ чине телевизије Н1 и шест канала Спорт клуба, али и ТВ Ултра, о чијој смо судбини недавно писали. Куповина хрватске телевизије и продор на словеначко тржиште значе да Јунајтед груп, а тиме и СББ, намеравају да своје послове озбиљније прошире и на бившу југословенску републику Хрватску.
Истине ради, хрватску Нова ТВ кабловски претплатници СББ-а и до сада су могли да гледају, али из словеначке подружнице СББ-а – Словениа Броадбанд, поручују да ће озбиљније улагати у ове две телезије и да ће се то пре свега одразити на квалитет програма.
Колико је овај посао значајан за неке будуће планове развоја самосталног програма кабловских оператера у саставу Јунајтед групе, показује и извештај рејтинг агенције Мудис, која је оценила да је куповина Телевизије Нова и Поп ТВ прецењена. Ипак, очигледно је од иницијалне добити било важније набавити два канала за хрватско тржиште. Може се, дакле, претпоставити да ће, уношењем програмских измена и озбиљнијом регионализацијом програма ова два канала постати саставни део свих кабловских пакета које продаје Јунајтед груп, па тиме и СББ-а. За сада, садржај Нова ТВ неодољиво подсећа на сличне породичне телевизије попут ТВ Прва или доста гледане Дива ТВ, а сличне садржине је и словеначки Поп ТВ – ред породичних серија, ред програма уживо, ред филмова.
Н, не можемо а да не приметимо две ствари: пре свега, проширење тржишта на Словенију, што може да наговести и озбиљнија издвајања за кабловски дистрибутивни систем, али и Интернет и телефонију, али и регионализацију програма, што би значило концентрисање садржаја на неколико тематских телевизија и тиме и могуће смањење “конкуретног” програма. Јер, ако вам кабловски дистрибутер понуди сет сопствених канала (као у случају Спорт клуба), није баш исплативо да за исте новце гледате још који спортски канал, јер ту обостране користи нема (сетимо се само како смо прошли с разменом Спорт клуб – Арена спорт). Овакву концентрацију пакета канала одавно ради Телеком, продајући прво Пинк пакет, Арена пакет, а сада и РТС пакет, те не би чудило ако се и СББ одлучи на сличан потез.
Свему томе треба додати и најављене промене власништва над Првом ТВ и Б92, нарочито после смрти власника Антене групе Миноса Кирјакуа. Сасвим је могуће да ће СББ озбиљније ући у трку за набавку ова два канала и да ће их са Нова ТВ и Поп ТВ спојити у један забавно-породични конгломерат. Да ли ће и гледаоци наклоно гледати на овакав потез, показаће наредни дани.
Ивана Вујанов