Главни програм БФИ-а пратило 19.518 гледалаца
БЕОГРАД: Главни програм 14. Београдског фестивала игре пратило је 19.518 гледалаца, док су паралелни програми привукли скоро 3.000 учесника и посетилаца, саопштили су организатори.
Београдски фестивал игре је од 24. марта до 11. априла представио укупно 15 компанија уметничке игре, и то из Канаде, САД, Италије, Финске, Хрватске, Немачке, Француске, Израела, Велике Британије, Швајцарске и Холандије, а најбоља завршница била су три наступа балетског играча Михаила Баришњикова од 23. до 25. априла у Позоришту на Теразијама.
Представа "Бродски/Баришњиков" требало је да буде увод у 14. издање БФИ-а, али је одложена због повреде славног уметника.
Изведено је 20 представа у Београду и две у Новом Саду - укупно 23 кореографска комада од којих су готово сви премијерно приказани у региону, а у српској престоници је боравило 11 кореографа светског реномеа.
Укупно 132 акредитована новинара пратило је представе, од којих чак 33 из иностранства.
Први пут програм БФИ-а пратили су чланови асоцијације "Данце Цонсортиум" из Лондона, односно делегација од преко 40 продуцената и директора позоришних сцена из Велике Британије.
Највише иностраних медија, који су најављивали и пратили манифестацију, било је из Италије, Француске, Хрватске, Велике Британије, Мађарске и Словеније, а до сада су објављени бројни текстови о представама кореографа Акрама Кана, Шарон Ејал, Кристал Пајт, Дамијена Жалеа, Мурада Мерзукија, али и најаве и осврти везани за ексклузивно гостовање комада "Бродски/Баришњиков" у Београду.
Фестивал је отворио италијанска балетска звезда Ђузепе Пиконе у Сава Центру, а награду "Јован Ћирилов" за 2016. годину примила је израелска кореографкиња Шарон Ејал у Скупштини града Београда и то само пар дана након премијере свог новог комада у Опери у Ослу, о чему су известили сви светски медији.
Компанија Тера Саринена из Хелсинкија, уједно је била прва финска трупа на Београдском фестивалу игре, а извођење њихове представе у Београду третирано је као важан догађај у обележавању стогодишњице државности Финске и јубилеја дипломатских односа између Србије и ове северно-европске земље.
Након 15 година, у Србију је дошао Балет Хрватског народног казалишта из Загреба, што је допринело, како наводи директорка БФИ-а Аја Јунг, да Београд добије бројне изузетно афирмативне објаве у хрватској штампи, али и на најбољи начин прикаже нову енергију и домете балетских компанија из нашег региона.
Одмах након приказивања у београдском Сава Центру, представа "Betroffenheit" канадске трупе "Kidd Пивот", овенчана је наградом "Сер Лоренс Оливије" на церемонији у лондонском Ројал Алберт Холу.
Кореограф Дамијен Жале је након присуствовања београдском извођењу свог комада "Јама" који је урадио за Шкотски плесни театар, заједно са Марином Абрамовић наставио припреме за премијеру нове верзије "Болера" за Балет париске Опере.
Њујоршки Балет Хиспанико наступио је у пуним салама Позоришта на Теразијама и Српског народног позоришта, пред више од 2.200 људи.
За представе Компаније Акрама Кана, Компаније Кафиг, компаније Л-Е-В и Шкотског плесног театра, тражила се карта више и то неколико недеља пре њиховог доласка у Београд.
Гостовање Михаила Баришњикова пратила је публика из Русије, Италије, Грчке, Француске, Немачке и региона и сви они су резервисали улазнице пар месеци пре извођења представа, каже Јунг и додаје да карта за гостовање исте представе у Лондону, почетком маја, кошта 210 британских фунти.