Од продаје живи сваки шести радник у Србији
Влада Србије ће ускоро усвојити стратегију за развој трговине Србије до 2020. године, која предвиђа једноставније процедуре и уклањање административних препрека и подршку малим предузећима,
речено је у Привредној комори Србије. - Трговина је мотор који треба да вуче нашу привреду напред - рекао је начелник Одељења за трговину у Министарству трговине, туризма и телекомунокација Жељко Ракић на јавној расправи о предлогу стратегије. Он је рекао да стратегија предвиђа развој модерне трговинске мреже, интернационалнизацију трговине и подстицање конкуренције, као и подршку сектору малих и средњих предузећа и предузетницима у тој области. По његовим речима, предвиђен је, такође, развој информацоног система, развој електронске трговине, али и унапређење заштите потрошача.
- Стратегија ће служити за даље усклађивање за прописима ЕУ у области трговине - рекао је Ракић истичући да је формирање модерног тржишта и трговинског система један од најзахтевнијих задатака у процесу придруживању Србије ЕУ. Секретар Удружења за трговину у ПКС Гордана Хашимбеговић је рекла да комора припрема привреднике за модернизацију тржишта по европским стандардима.По њеним речима, трговинска предузећа имају удео од 38 одсто укупног броја предузећа у Србији и запошљавању 19 одсто радника, те да је сваки шести запослени је у сектору трговине. Она је навела да је, на пример, у периоду од 2012. до 2014. године растао промет у трогивини на мало по стопи око 14 одсто и остакла да је веома важна подршка за развој МСП у трговини, али и непрехрамбеног дела тог сектора.
Према њеним речима, ресорно министарство ће предложити да се формира Национални савет за развој трговине у коме ће привредници и представници институција заједно доносити стратешке одлуке. Члан стручног тима за израду стратегије Горан Петковић указао је да ће стратегија решити дебаланс, који постоји између трговине на велико и мало, који је сада у корист трговине на велико. Он је истакао да је трговина на велико у Србији дупло развијенија од трговине на мало, али да су код нас предузећа која тргују на велико бројна и слаба, док их у земљама ЕУ има дупло мање, али су много ефикаснија. Петковић је казао да стратегија предвиђа око 30 мера за развој трговине, међу којима су и оне за развој трговине у неразвијеним подручјима.
Е. Дн.