Радна недеља до четвртка постала хит међу послодавцима
ЛОНДОН: Радна недеља само до четвртка постала је хит међу послодавцима у Шпанији, Новом Зеланду, Јапану, али и у Данској и на Исланду.
Послодавци широм света почели су да тестирају четвородневну радну недељу, што је након рада од куће још једна промена коју је пандемија донела у свету рада.
Како се наводи, расправа о такозваном "скандинавском моделу" који се темељи на претпоставци да ће продуктивност расти ако се смањи број радних сати није посебно нова, али у последње време опет је актуелна због Ковид кризе и то не само међу власницима компанија, већ и у јавном сектору и међу политичарима.
У Европи шпанска социјалистичка влада разматра могућност увођења овог модела како би убрзала опоравак привреде, а с друге стране јавна управа у Данској и на лсланду већ ради само до четвртка, пише Пословни дневник.
Шеф Агенције за привремено запошљавање Адечо каже да многе компаније уводе краћу радну недељу, посебно у контексту недостатка радне снаге у малопродаји и угоститељству.
"Након корона кризе људи су постали свеснији да њихови дотадашњи радни услови нису били баш најбољи. Сада сматрају како не би требали да жртвују свој лични живот због каријере", рекао је Кристоф Каитор, први човек Адеча.
Међу компанијама које тестирају четвородневну радну недељу је и шпанска телекомуникацијска компанија Телефоница, где у том режиму ради 10 одсто запослених, а уколико резултати који показују продуктивност остану задовољавајући, у скраћену радну недељу би се укључило још учесника.
Телефоница је радницима који раде скраћено смањила плату за 15 одсто, али послодавци у другим земљама намеравају да понуде пуну плату, упркос мањем броју одрађених сати.
Информатичка компанија Software Ел Сол из Андалузије увела је четвородневну радну недељу без смањења плате, а од почетка експеримента повећала је број запослених за 15 одсто.
Продаја је порасла 20 одсто, а изостанци с посла драматично су смањени. Задовољство запослених и клијената такође је порасло, заједно с продуктивношћу, тврди директор маркетинга Педро Кортес.