ПЛАВА БОЈА НА СЕМАФОРИМА ПОСТОЈИ САМО У ЈЕДНОЈ ЗЕМЉИ Европљанима задаје муке, а ево шта значи
Семафори имају три основне боје које регулишу саобраћај, осим једног случаја који је изузетак од правила.
Значај црвене и зелене боје у односу на њихову употребу у регулисању саобраћаја је познат човеку од детињства и у Србији.
Зелена значи „крени“, а црвена „заустави се“ и то важи и за возила и за пешаке и друге учеснике у саобрац́ају, док је жута боја која упозорава и/или обавезује, у зависности од трајања и учесталости њеног рада.
Семафори за друмска возила први пут су се појавили у САД 1910-их. Године 1920. постављени су први тробојни електрични семафори, а неколико година касније, 1923. године, почели су да се појављују на европском тлу.
Постављање семафора је, наравно, требало да олакша регулисање саобраћаја возила на путевима и да побољша ниво безбедности, јер је број возила на путу повећан до те мере да је употреба семафора била обавезна. Боје које се користе у семафорима у Србији одређене су међународном Бечком конвенцијом из 1968. године, коју је потписала укупно 71 држава.
Међу земљама које су потписале није Јапан, што је изузетак од правила које смо на почетку споменули, где се зелена боја на семафорима на путевима у земљи представља више као плава или зелено-плава из разлога у које би Европљанин у први мах тешко поверовао.
Дакле, разлог зашто Јапан користи плаву или зелено-плаву уместо зелене у својим семафорима, иако се генерално поклапа са стандардима Бечке конвенције, био је недостатак посебне речи у јапанском језику за зелену боју, при чему Јапанци користе исту реч (ао) и за плаву и за зелену!
Међутим, настојање Земље излазећег сунца да се приближи међународним стандардима почело је да мења боју семафора додавањем све више зелене боје.
После несугласица лингвиста 1973. године око погрешне речи која се користи у званичним државним документима, јапанска влада је дошла до решења на најнеортодокснији начин. Уместо да се реч „ао” промени у реч „мидори”, да се једном заувек стави тачка на ово питање, релевантном уредбом, одлучило је да се на семафору користи зелена боја која садржи што више плаве.
Дакле, иако се семафори у Јапану често појављују плави, они су заправо зелени и имају потпуно исто значење као зелени семафор у Европи.