У 2018. први пут у историји пала продаја паметних телефона
Глобално тржиште паметних телефона забелжило је у 2018. први годишњи пад икада, извештава тв мрежа CNN додајући да су два највећа играча у тој индустрији, Епл и Самсунг, претрпели снажне ударце.
И Епл и Самсунг су известили о паду продаје у последњем кварталу 2018, док је Самсунгов јужнокорејски конкурент ЛГ Електроникс најавио мању оперативну добит за чак 80 посто у истом периоду, у односу на години пре, преноси Радио Сарајево.
Према прелиминарним прогнозама консултанатске куће Canalys анд Цоунтерпоинт Research, продаја паметних телефона у свету опала је прошле године за око 1,0 посто, док друга компанија за истраживање тржишта, ИДЦ, процењује да је тај пад још већи и да износи три процента.
Томе су највише допринела кретања на највећем светском тржишту паметних телефона, у Кини, где продаја бележи пад скоро две године, наводи CNN.
Canalys процењује да се кинеско тржиште смањило за око 9,0 посто у 2018. години због успоравања привреде, слабије валуте и отегнутог трговинског спора са САД-ом.
“Прошле године тржиште је било толико лоше да ће бити лако да 2019. година буде боља”, рекао је Том Канг, директор истраживања у Каунтерпоинту.
“Изгледи за прво полугодиште су суморни, али у другој половини године можемо очекивати да ће се ситуација поправити”, додао је он.
Стопа глобалног опоравка тржишта паметних телефона ће, каже за CNN аналитичар Рајан Реит, зависити од Кине “више него од било чега другог”.
Аналитичари се и даље надају да ће се кинеско тржиште поново постепено уздићи, будући да Вашингтон и Пекинг покушавају постићи споразум о спорним трговинским питањима, али за сада су “тмурни облаци” још увек на хоризонту, додаје CNN.
С обзиром на слабљење кинеског тржишта паметних телефона, тржишни експерти своје оптимистичне прогнозе темеље на очекивањима снажнијег раста тржишта у успону, укључујући Индију и Африку, на којима укупно милијарду људи и даље не поседује паметни телефон.
Равнотежа снага у индустрији паметних телефона, према процјенама, могла би у 2019. години додатно да се помери у корист кинеских произвођача, као што су Шаоми (Xiaomi), Опо и Виво.
Све три поменуте компаније су, као и Хуавеи, повећале своје тржишне уделе у 2018. години услед пада продаје Епла и Самсунга.
Хуавеи је претекао Епл, и на крају трећег квартала је држао 14,6 посто светског тржишта у односу на 10,4 посто годину раније. Епл је, с друге стране, имао удео од 13,2 посто, што је за 0,8 процентних поена више него годину раније, али му тај раст није био довољан да задржи друго место у свету по продаји паметних телефона.
Удио Шаомија порастао је на 9,5 посто са нивоа од 7,5 посто, док је Опо свој дио тржишног колача повећао са 8,1 посто у 2017. на 8,4 посто у 2018. години.