Апликација “FaceApp” зарадила милион долара за 10 дана
ЊУЈОРК/МОСКВА: Апликација за модификовање селфија, "FaceApp", која између осталог има функцију да "остари" особу на фотографији, зарадила је милион долара за само десет дана, пренео је амерички бизнис магазин "Форбс".
Приходи су остварени упркос упозорењима америчких политичара и њиховим апелима грађанима да не користе ову апликацију произведену у Русији.
Апликација, која користи вештачку интелигенцију (АИ) коју је осмислила руска компанија Вајерлес лаб (Wireless Лаб), проширила се као вирус прошле недеље након готово три године постојања, преноси Раша тудеј.
Међутим, док су корисници друштвених мрежа, укључујући и многе познате личности, почели да деле своје фотографије измењене уз помоћ филтера за постаривање, амерички сенатор из редова демократа Чак Шумер заложио се за то да ФБИ покрене званичну истрагу о апликацији, због наводних ризика по националну безбедност и приватност.
Читава хајка је, међутим, омогућила "FaceApp"-u да заради више новца, пише "Форбс", позивајући се на глобалног провајдера података о мобилном тржишту "App Annie".
Наиме, подаци те компаније су показали да је од 9. до 19. јула апликација зарадила милион долара, што је скоро 10 одсто од њених досадашњих укупних прихода, и да је преузета 6,5 милиона пута.
Иако је број Еплових корисника који су преузимали апликацију био упола мањи од корисника Андроида (два милиона у односу на 4,5 милиона), они су највише допринели најновијем приходу компаније.
Наиме, филтери у апликацији су заправо бесплатни, али корисници морају да плате да би се отарасили реклама и воденог жига на својим фотографијама и да би добили приступ додатним филтерима.
Оснивач компаније која стоји иза апликације, Јарослав Гончаров, одбио је да коментарише извештај "Форбса".
Програмери апликације су прошле недеље реаговали на забринутост у погледу приватности, уверавајући јавност да се већина операција уређивања фотографија обрађује преко клауда и да апликација нема приступ никаквим подацима који би могли да идентификују особу.
У саопштењу компаније се додаје да она не "продаје нити дели било какве податке корисника са трећим лицима" нити да преноси податке својих корисника у Русију.