Преминуо Ли Ајакока, творац култног „форд мустанга“
Ли Ајакока, легенда аутомобилске индустрије, човек који је створио култног „мустанга“ и спасао Крајслер од банкротства, преминуо је у 95. години у свом дому у Лос Анђелесу. Био је познат и по рекламној реченици: „Ако нађете бољи аутомобил, купите га!“
Ајакока је преминуо од компликација због Паркинсонове болести. Из Крајслера су саопштили да их је ражалостила вест о смрти бившег директора, јавља Радио телевизија Србије.
„Играо је историјску улогу у управљању 'Крајслером' у време кризе и направио га силом на тржишту. Био је један од великих лидера наше компаније и читаве ауто-индустрије“, саопштили су из „Крајслера“.
„Ли нам је успоставио начин размишљања који нас води и дан данас – онај који карактерише труд и посвећеност“, закључили су из компаније.
Рођен у породици италијанских имиграната у Алентауну у Пенсилванији 1924. године, Ајакока је почео каријеру као инжењер у „Форду“ 1946. године, пре него што је прешао у продају.
Пошто је имао природан дар за маркетинг, његова прва рекламна кампања средином 50-их година привукла је пажњу директора компаније а убрзо је пребачен у седиште фирме у Дирборн у Мичигену.
Своје место у историји ауто-индустрије зацементирао је 1964. године дизајнирајући „мустанга“, који је у првој години продат у 419.000 примерака, а касније постао култни амерички аутомобил.
Међутим, из компаније је отпуштен 1978. године због оптужби да је ковао заверу да збаци директора Хенрија Форда II и заузме његово место.
Годину дана касније, Ајакока је преузео „Крајслер“ у тренутку када је компанија била на рубу пропасти и ушао у огромни процес реструктурирања који је подразумевао узимање позајмице од државе у висини од 1,5 милијарди долара.
Ајакока је за све време док се компанија опорављала месечно зарађивао један долар.
Тријумфално и са поносом је већ 1983. године саопштио да компанија враћа држави дуг седам година пре истека рока.
Крајем деценије, Крајслеру је поново кренуло низбрдо, а хиљаде људи је отпуштено. Ајакока је предводио компанију и кроз ту кризу, а када је поново постала профитабилна, дао је отказ.