Након одласка западних брендова Руси невољно прихватају кинеске аутомобиле
Како талас одласка западних произвођача аутомобила сужава понуду за руске потрошаче, кинески произвођачи аутомобила покушавају да попуне празнину и убеде Русе да прихвате кинеске брендове.
Подаци аналитичке агенције Аутостат и консултантске компаније PPK показују да кинески брендови, као што су Хавал, Чери и Гили, сада чине близу 40 одсто продаје нових аутомобила у Русији, у односу на мање од 10 одсто у периоду јануар-фебруар 2022. године, пренео је Ројтерс.
Тај велики скок продаје кинеских аутомобила поклопио се са изласком из Русије фирми као што су Рено, Нисан и Мерцедес.
Међутим, неколико руских купаца аутомобила, појединци и дилери, сматрали су да је квалитет неких кинеских аутомобила нижи од оних са Запада, а стручњаци из те области истакли су да кинески произвођачи морају да побољшају своју репутацију, иако њихов тржишни удео расте.
Један од оних које треба убедити у куповину кинеских аутомобила је и Степан (28), који их је често возио.
"Успео сам да купим Шкоду прошле године и ако желите моје искрено мишљење, разлика у односу на кинеске аутомобиле је огромна", рекао је он.
Чешки произвођач аутомобила Шкода Ауто, део Фолксваген групе и један од неколико западних произвођача аутомобила који су имали локалну производњу аутомобила, у завршној је фази договора о продаји своје руске имовине због увођења западних санкција након што је Москва послала трупе у Украјину прошлог фебруара.
С друге стране, бивши руски председник Дмитриј Медведев изјавио је, после посете Кини у децембру, да је сарадња са кинеским произвођачима добра и да су перцепције потрошача застареле.