Nakon odlaska zapadnih brendova Rusi nevoljno prihvataju kineske automobile
Kako talas odlaska zapadnih proizvođača automobila sužava ponudu za ruske potrošače, kineski proizvođači automobila pokušavaju da popune prazninu i ubede Ruse da prihvate kineske brendove.
Podaci analitičke agencije Autostat i konsultantske kompanije PPK pokazuju da kineski brendovi, kao što su Haval, Čeri i Gili, sada čine blizu 40 odsto prodaje novih automobila u Rusiji, u odnosu na manje od 10 odsto u periodu januar-februar 2022. godine, preneo je Rojters.
Taj veliki skok prodaje kineskih automobila poklopio se sa izlaskom iz Rusije firmi kao što su Reno, Nisan i Mercedes.
Međutim, nekoliko ruskih kupaca automobila, pojedinci i dileri, smatrali su da je kvalitet nekih kineskih automobila niži od onih sa Zapada, a stručnjaci iz te oblasti istakli su da kineski proizvođači moraju da poboljšaju svoju reputaciju, iako njihov tržišni udeo raste.
Jedan od onih koje treba ubediti u kupovinu kineskih automobila je i Stepan (28), koji ih je često vozio.
"Uspeo sam da kupim Škodu prošle godine i ako želite moje iskreno mišljenje, razlika u odnosu na kineske automobile je ogromna", rekao je on.
Češki proizvođač automobila Škoda Auto, deo Folksvagen grupe i jedan od nekoliko zapadnih proizvođača automobila koji su imali lokalnu proizvodnju automobila, u završnoj je fazi dogovora o prodaji svoje ruske imovine zbog uvođenja zapadnih sankcija nakon što je Moskva poslala trupe u Ukrajinu prošlog februara.
S druge strane, bivši ruski predsednik Dmitrij Medvedev izjavio je, posle posete Kini u decembru, da je saradnja sa kineskim proizvođačima dobra i da su percepcije potrošača zastarele.