ДИЧНА САМ САМО ЈА ШТО САМ СРПКИЊА! Интригирана биографијом МИЛЕВЕ МАРИЋ АЈНШТАЈН спаја КАРЛЕУШУ и СЕНИДУ, ево како је МИЛИЦА ТРИЧКОВИЋ подржала снажне жене
Уз звуке и стихове композиције „Српкиња” Исидора Бајића: „Ој’ Српкињо буд’ орна као што си узорна, кажи нек се разгласи шта те тако краси. Бело грло и лице чарне очи Милице и ружице усана или коса врана”, млада дизајнерка Милица Тричковић представила је на протеклом „Сербиа Fashion Week”-u своју нову колекцију „Милева Марић Ајнштајн”.
Ревија инспирисана ликом и делом прве супруге Алберта Ајнштајна, део је, како нам дизајнерка открива, великог пројекта којем ће бити предана у наредном периоду. Ревија и колекција, ипак, нису посвећене само Милеви Марић Ајнштајн, већ многим женама које су оставиле трага у историји, кроз науку, уметност и борбу за родну равноправност. Тако су се на њеној колекцију, између осталих, могле видети и апликације са ликом Фриде Кало и Мона Лизе.
– Веома ме је заинтригирала биографија Милеве Марић Ајнштајн и драго ми је што се у свету повела полемика у вези са њеним ликом и делом, да су људи почели да истражују да ли су заслуге Алберта Ајнштајна само његове или њене – прича за „Дневник” Милица Тричковић. – Читајући и истражујући о томе, схватила сам да она има типичну причу жене која се заљубила, постала мајка, али није завршила факултет. Она је слала своје радове, које је он потписивао, а она за то није имала прилику. Она је жена жртва, што се, неретко, и данас дешава. Жена, зарад породице и мајчинства, некада не успе да се посвети својој каријери. Питала сам се, такође, да ли је овај свет интелектуални заиста прећутно резервисан само за мушкарце. Не можемо рећи да су заслуге Милеве Марић Ајнштајн, ако то јесу њене заслуге, мање од било чијих. Погодно је да она буде амбасадор Србије, као што су то нпр. Никола Тесла и Новак Ђоковић јер је она чинила огромне ствари и било би ми драго ако се она у друштву постави на место на ком треба да буде.
„Дична сам само ја што сам Српкиња”, одзвањало је у Мастер центру Новосадског сајма док су се на модној писти током Миличине ревије смењивале самоуверене манекенке које су на себи носиле моћне креације означене шареним колажима са јаком поруком. Милева Марић Ајнштајн за ову дизајнерку прави је синоним за јаку жену. Стога је аплицирала њен лик на креације заједно са ликовима других жена које су на неки начин допринеле свету.
– Била ми је идеја да Милева Марић Ајнштајн буде синоним за све оне жене које су оставиле трага у свету. Желим да пројектом, након што презентујем колекцију кроз ревије, наставимо да пружамо подршку свим женама које планирају да покрену сопствени бизнис или су то већ учиниле – најављује Милица Тричковић. – Било да је реч о томе како да маркетиншки подигну своју фирму, бренд или чиме год се бавиле, било да им је потребна подршка у прављењу бизнис плана. Веома ми је важно и то да жене после порођаја не запоставе своје здравље. Имамо план, стога, и да правимо едукације у вези са здрављем жена. Дакле, да у оквиру тог пројекта радимо на свему што је потребно једној жени како бисмо је оснажили.
Лепе ствари нису занимљиве
Пре неколико година на једној од ревија у Новом Саду Милица Тричковић изазвала је велику пажњу и посетилаца и медија будући да су се на изазовним хаљинама нашли материјали на којима су биле осликане иконе богородице, будући да је цела колекција била инспирисана хришћанством и лепотом хришћанских икона и фрески. Желела је, како је тада рекла, да споји хришћанске мотиве са чипком и паперјем уз много ручног рада, а управо су фотографије са њене ревије из Србије биле објављене у светским модним магазинима. Милица је и овога пута кокетирала са шокантним детаљима па се тако на једној од креација нашла апликација мртвачке главе.
– Поента је у циклусу живота. Морамо мало да се играмо. Није поента да останем у зони комфора. Лепе ствари су лепе, али нису занимљиве. Знам, наравно, да направим лепу хаљину, али то није за ревију. То ми је комфорно, јер знам да ће се допасти свима. Не морам да шокирам јавност, али ово јесте изазов – признаје за „Дневник” дизајнерка.
– Раније сам примењивала пачворк технику, и сама радила материјале од најситнијих крпица до капута. То је изазискивало велики рад. Овога пута, у колекцији имам штампу са апликацијама ликова. У питању су форме па сам избегавала природне материјале. Што не значи да они нису у тренду. Мислим да су ове сезоне јако актуелни природни материјали. Ова колекција израђена је од неопрена, коже, ликре и штофа – открива дизајнерка.
Признаје нам и да већ увелико припрема нову колекцију, али додаје да уз ову, коју је приказала у Новом Саду, већ сада има спремну још једну. Прва је њен уметнички израз, а друга комерцијална.
– Кроз ревију могу да дам себи слободу да пустим машти на вољу, али имам и колекцију пословних одела, капута која је израђена од штофа, твида и свиле, али то није ревијски – каже Тричковићева и открива које две познате даме би могле да понесу ове смеле креације које је донела на Српску недељу моде. – Познато је да Јелена Карлеуша радо носи моје моделе. Она је неко ко то може да изнесе. Веома волим Сениду, на пример. Нисам имала прилику да радим са њом до сада, а веома ми је интересантна. Њу, такође, могу да видим у некој од ових креација.
Милица је рођена у Нишу, а 2012. године је завшила модни дизајн на Факултету уметности у том граду. Убрзо након студија је активно почела да се бави модним дизајном и свој рад почела да представља ауторским колекцијама на великим ревијама. Више пута је истицала да своје креације посвећује женама које се не плаше да изнесу њене смеле, сексипилне креације, које ће истаћи њихову моћ.
Владимир Бијелић