СА ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА: ВИНАРИЈА ДОЈА ПРЕДСТАВИЛА ТРАДИЦИЈУ И ИНОВАЦИЈЕ
Породични бисер српске винске сцене, винарија Доја, с поносом је представила своја вина на престижном догађају „Винска визија Отвореног Балкана“.
Породични бисер српске винске сцене, винарија Доја, с поносом је представила своја вина на престижном догађају „Винска визија Отвореног Балкана“. Та манифестација доноси врхунске произвођаче и дистрибутере вина из целог света, а винарија Доја је искористила прилику да покаже како спаја традицију и иновацију у сваком гутљају.
– „Винска визија Отвореног Балкана“ је била сјајна прилика да представимо наша вина публици и сусретнемо се са нашим дугогодишњим увозницима, али и да упознамо нове дистрибутере из целог света – рекла је за „Дневник“ бренд менаџерка винарије Доја Мина Вереш.
Иначе, смештена у срцу Топлице, на јужним падинама планине Јастребац, винарија Доја негује традицију српског виноградарства, али се не боји да имплементира савремене технологије. Њена посвећеност очувању аутохтоних сорти, попут Прокупца, најстарије српске сорте, чини је препознатљивом и цењеном на домаћем и међународном тржишту.
– Рекла бих да се издвајамо по споју традиције, иновације и аутентичности – познати смо по аутохтоним сортама која причају причу о Топлици, а наша вина су поносно део винских карти у престижним ресторанима са три Michelin звездице, попут „The Fat Duck“ у Лондону – истакла је наша саговорница. – Наша премиум линија вина, под називом Брег, освојила је престижне награде, попут златне медаље на „Decanter“ такмичењу у Лондону и „Mundus Vini“ у Немачкој.
Аутентичност се чува ручном бербом и природним процесима ферментације, као и минималним уплитањем у природне токове развоја вина. Ипак, модерна технологија, попут контролисане температуре мацерације и ферментације, омогућава им да сваком вину дају врхунски квалитет.
– Све већи број малих винарија се фокусира на квалитет, што доприноси глобалном препознавању балканских вина – објаснила је Мина Вереш. – Да би се позиционирала на светску винску карту света, Србији је неопходно да улаже у подизање нових засада винограда и то у засаде аутохтоних сорти. На истом месту где су сада наши виногради, мој прадеда и његов деда имали су посађен прокупац, сорту која је вековима симбол српске виноградарске традиције.
Прича и бренд вина најважнији
– Дизајн етикета вина је кључан јер је први утисак који купци стичу о производу. Винарија Доја придаје посебну пажњу естетици и симболици, пратећи тренд минималистичких, али упечатљивих етикета које јасно комуницирају вредности бренда. Данас потрошачи не траже само вино, већ желе да се повежу са брендом, да сазнају његову причу и аутентичност. Примећује се растућа потражња за самоодрживим праксама у виноградарству и мањим серијама вина с посебним карактером – нагласила је Мина Вереш
Са климатским променама које постају све израженије, винарија Доја користи савремене технологије за анализу земљишта, као и систем наводњавања који омогућава ефикасно коришћење воде. Уз то, прилагођавају се и технике орезивања, дефолијације и зелене резидбе, како би се виногради заштитили од екстремно временских услова.