Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

SA VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA: VINARIJA DOJA PREDSTAVILA TRADICIJU I INOVACIJE

12.12.2024. 10:57 12:18
Izvor:
Dnevnik
Винска визија
Foto: Vinarija Doja

Porodični biser srpske vinske scene, vinarija Doja, s ponosom je predstavila svoja vina na prestižnom događaju „Vinska vizija Otvorenog Balkana“.

Porodični biser srpske vinske scene, vinarija Doja, s ponosom je predstavila svoja vina na prestižnom događaju „Vinska vizija Otvorenog Balkana“. Ta manifestacija donosi vrhunske proizvođače i distributere vina iz celog sveta, a vinarija Doja je iskoristila priliku da pokaže kako spaja tradiciju i inovaciju u svakom gutljaju.

– „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ je bila sjajna prilika da predstavimo naša vina publici i susretnemo se sa našim dugogodišnjim uvoznicima, ali i da upoznamo nove distributere iz celog sveta – rekla je za „Dnevnik“ brend menadžerka vinarije Doja Mina Vereš. 

 

 

Inače, smeštena u srcu Toplice, na južnim padinama planine Jastrebac, vinarija Doja neguje tradiciju srpskog vinogradarstva, ali se ne boji da implementira savremene tehnologije.  Njena posvećenost očuvanju autohtonih sorti, poput Prokupca, najstarije srpske sorte, čini je prepoznatljivom i cenjenom na domaćem i međunarodnom tržištu.

– Rekla bih da se izdvajamo po spoju tradicije, inovacije i autentičnosti – poznati smo po autohtonim sortama koja pričaju priču o Toplici, a naša vina su ponosno deo vinskih karti u prestižnim restoranima sa tri Michelin zvezdice, poput „The Fat Duck“ u Londonu  – istakla je naša sagovornica. – Naša premium linija vina, pod nazivom Breg, osvojila je prestižne nagrade, poput zlatne medalje na „Decanter“ takmičenju u Londonu i „Mundus Vini“ u Nemačkoj.

Винска визија
Foto: Privatna arhiva

Autentičnost se čuva ručnom berbom i prirodnim procesima fermentacije, kao i minimalnim uplitanjem u prirodne tokove razvoja vina. Ipak, moderna tehnologija, poput kontrolisane temperature maceracije i fermentacije, omogućava im da svakom vinu daju vrhunski kvalitet.

– Sve veći broj malih vinarija se fokusira na kvalitet,  što doprinosi globalnom prepoznavanju balkanskih vina – objasnila je Mina Vereš. – Da bi se pozicionirala na svetsku vinsku kartu sveta, Srbiji je neophodno da ulaže u podizanje novih zasada vinograda i to u zasade autohtonih sorti. Na istom mestu gde su sada naši vinogradi, moj pradeda i njegov deda imali su posađen prokupac, sortu koja je vekovima simbol srpske vinogradarske tradicije.

Priča i brend vina najvažniji
– Dizajn etiketa vina je ključan jer je prvi utisak koji kupci stiču o proizvodu. Vinarija Doja pridaje posebnu pažnju estetici i simbolici, prateći trend minimalističkih, ali upečatljivih etiketa koje jasno komuniciraju vrednosti brenda. Danas potrošači ne traže samo vino, već žele da se povežu sa brendom, da saznaju njegovu priču i autentičnost. Primećuje se rastuća potražnja za samoodrživim praksama u vinogradarstvu i manjim serijama vina s posebnim karakterom – naglasila je Mina Vereš

Sa klimatskim promenama koje postaju sve izraženije, vinarija Doja koristi savremene tehnologije za analizu zemljišta, kao i sistem navodnjavanja koji omogućava efikasno korišćenje vode. Uz to, prilagođavaju se i tehnike orezivanja, defolijacije i zelene rezidbe, kako bi se vinogradi zaštitili od ekstremno vremenskih uslova.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar