Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПРЕКО ДЕВЕТСТО ЕТИКЕТА НА СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ВИНСКОЈ ВИЗИЈИ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Изглед нас купи, укус вина задржи

30.11.2024. 13:35 12:10
Извор:
Дневник
Винска визија
Фото: Приватна архива

Престижни фестивал вина, ракије и гастрономије „Винска визија Отвореног Балкана“,одржан протеклог викенда у Београду, окупио је више од 1.000 произвођача из 38 земаља. Осим разноврсних винских и гастрономских понуда, пажњу посетилаца посебно су привлачиле креативне и елегантно осмишљене етикете на боцама. 

Да оне нису само украс на боци, већ имају кључну улогу у свету вина, показују потрошачи, који ће најпре пружити руку ка оној аутентичној или луксузној. Како је етикета на боци вина прва ствар коју купци примете, често је одлучујући фактор у куповини.
На винским етикетама углавном се могу наћи информације о географском пореклу вина, сорти грожђа и годишту, а понекад су ту и подаци о процесу производње, попут еколошких стандарда или специфичних техника ферментације. Ипак, и без свих тих информација, добар дизајн етикете може помоћи вину да буде истакнуто на рафовима, будући да визуелни аспект игра велику улогу у перцепцији квалитета.

Винска визија
Фото: Винска визија Отвореног Балкана

– Винска етикета је веома важна, она представља спој дизајна и приче коју желимо да испричамо кроз вино – истакла је за „Дневник“ сувласница винарије „100 жена“ Драгана Марковић. – Вино је у Србији постало велики тренд и купци су све едукованији. Они посећују сајмове и фестивале, занима их шта пију и шта стоји иза етикете. Због тога, етикета мора да привуче пажњу и да се истакне међу бројним винаријама, које нуде све квалитетнија вина.

Како додаје, трендови у дизајну етикета често зависе од самог концепта винарије, сортимента и маркетинга.

– Пратимо развој винске сцене и оно што желимо да поручимо са сваким вином. Етикете спонтано настају у складу с нашим визијама и идејом коју желимо да пренесемо– објаснила је Марковић.

Винска визија
Фото: Приватна архива

Власник МВ винарије Младен Вујић дизајн етикета поверио је свом пријатељу, великом љубитељу његове винарије.

– Дизајн етикета има велики утицај на продају и интересовање купаца –  казао је Вујић. – Етикета мора да прати нашу страст према вину и повезивање с љубитељима наше винске куће. Свако вино носи са собом причу, а етикета је управо та која ће је испричати.
Међу штандовима излагача на сајму „Винска визија Отвореног Балкана“, одржаног прошлог викенда, винарија Ердевик изнова је привукла пажњу посетилаца. Рамази Инаишвили из те винарије истакао је да изглед боце, етикета и боје играју кључну улогу у привлачењу купца.

– Наравно да вино треба да има арому и укус, али визуелни идентитет је први утисак који купац стиче – објаснио је наш саговорник. – Етикета може бити оно што га заинтригира да први пут узме флашу у руке и купи је. Квалитет вина је најважнији и оно што ће га задржати, али визуелни дојам може помоћи да добро вино стигне до потрошача.

Инаишвили је објаснио да је тренутна винска сцена подељена у два правца по питању етикета. Један део винарија држи се традиционализма, док је други окренут модерним трендовима и млађој, градској публици.

– Ми се трудимо да пронађемо баланс између та два правца – казао је он. – Етикету прилагођавамо вину, узимајући у обзир претпоставку ко, када и зашто би пио то вино и на основу тога осмишљавамо визуелни идентитет.

Да су етикете важне не само на винима, већ и дестилатима (ракијама), потврђује Стеван Савчић из дестилерије „Quzmyn“ из Кузмина, који је самостално дизајнирао етикете када је почињао с породичном производњом, верујући да ће квалитетан производ свакако сам пронаћи пут до купца.

– Убрзо смо схватили да купци често доносе одлуку на основу изгледа производа, посебно етикете – рекао је Савчић. – Квалитет ће свакако задржати купца, али управо дизајн боце и етикете играју кључну улогу у привлачењу пажње. Једно без другог једноставно не може.

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар
РАКИЈА СА ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА Дестилерија „Quzmyn“ из Кузмина
ракија кузмин

РАКИЈА СА ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА Дестилерија „Quzmyn“ из Кузмина

24.11.2024. 12:59 13:16
СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Изазови у винском туризму и помаци ка напретку
Винска визија

СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Изазови у винском туризму и помаци ка напретку

01.12.2024. 11:55 11:55
СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Аутентичност и иновације сегмента „Food vision“
Винска визија

СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Аутентичност и иновације сегмента „Food vision“

29.11.2024. 09:31 09:39