U Somboru pametnim telefonima rešavaju komunalne probleme
SOMBOR: Gradska uprava Sombora proširuje elektronske usluge kako bi građanima omogućila lakšu i efikasniju komunikaciju sa gradskim strukturama.
Novost je veb aplikacija „Prijavi komunalni problem“ tako da građani preko takozvanih pametnih telefona lako mogu prijaviti nepropisno parkiranje, napušteno vozilo, divlje deponije, oštećene kontejnere, oštećene klupe ili neki drugi problem.
Na ovaj način omogućava se stalna komunikacija sa građanima i rešavanje problema uz njihovu pomoć, a izbegavaju se procedure i papirologija koje su građanima komplikovane i zamorne, pa ih kao takve počesto i odvrate od prvobitne namere da utiču na rešavanje problema u komunalnoj oblasti.
Nakon što se poseti adresa www.prijavi.rs (ili skenira QR kod), popune osnovne podaci o problemu, na licu mesta fotografiše se određeni komunalni problem i prosledi prijava, a nadležne gradske službe ga rešavaju u najkraćem mogućem roku. Aplikacija koristi, naravno samo ukoliko to korisnik dozvoli, geostacionarni sistem pozicioniranja, GPS, pomoću kojeg se određuje tačna lokacija na kojoj se određeni problem nalazi. Lokacija korisnika, odnosno, lokacija komunalnog problema pomoću GPS nije obavezujuća, a ako se ne koristi onda je poželjno da u polje „Opis problema“ navede lokaciju.
Građani aplikaciju mogu koristiti i kao anonimni korisnici, odnosno bez obaveze ostavljanja svoje elektronske adrese i imena i prezimena.
Računajući na izuzetnu efikasnost ovakve aplikacije kojaje svoje prednosti prilikom rešavanja nemalih problema, u pre svega komunalnoj oblasti, u drugim sredinama i kao varoš koja razvija nove modele i načine komunikacije sa građanima, iz lokalne samouprave pozivaju sve savesne građane da aktivno koriste aplikaciju „Prijavi komunalni problem“ i na taj način pomognu da se njihov grad učini još lepšim i uređenijim.
M. Mć