Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

DNEVNIK U IRIGU Željno iščekuju Fruškogorski koridor

31.10.2022. 08:27 08:34
Piše:
Foto: Dnevnik/ R. Hadžić

Najveći i najznačajniji projekat za opštinu Irig svakako je Fruškogorski koridor i tunel „Iriški venac”, od oko 3,5 kilometara, koji ima nacionalni značaj, ali jednako je važno ulagati i vodititi računa o ulicama, javni objektima, poput škola, vrtića, domova zdravlja, razvijati turizam i druge privredne grane.

Zahvaljujući takvom pristupu u Irigu se u proteklih sedam godina mnogo toga promenilo.

Prema rečima predsednika opštine Tihomira Stojakovića nezaposlenost je 2015. godine bila 55 odsto, a sada je oko osam odsto, a većina meštana radi u okolnim mestima poput Inđije, Stare Pazove, Šimanovaca, Rume i Novog Sada.

- Budžet opštine iznosi oko 500 miliona dinara, što je dovoljno za naše potrebe, ali za veće investicije moramo da se oslonimo na Republiku i Pokrajinu - kazao je Stojaković.

Dodaje da je pre mesec dana završena sanacija i proširenje puta Irig - Neradin u dužini od pet kolometara, koji je bio u lošem stanju, a trenutno je u toku je rekonstrukcija više ulica.

Radnici su angažovani gotovo u svim mestima: u Irigu, Vrdniku, Jasku, Rivici, Neradinu, Krušedol Selu i Šatrincima. Zmaj Jovina ulica u Jasku bila je prioritetna, jer je bila u lošem stanju kao i u Irigu i Vrdniku, dok u Neradinu i u Šatrincima saniramo delove ulica koji su teško prohodni, a u Krušedolu radimo oko 300 metara ulice koja uopšte nije bila asfaltirana. Vrednost radova je oko 140 miliona dinara, od čega je 100 miliona obezbedila Uprava za kapitalna ulaganja, a ostatak opština. Ukupna dužina puta koja će biti sanirana je osam kilometara, a rok za završetak je kraj godine.

U potrazi za poslom, urbanim načninom života i prilikama mladi Irižani su se ranije rado selili u veće gradove. Međutim, u proteklom periodu se i to promenilo, pa se nekoliko mladih iz Novog Sada vratilo u rodno mesto, jer su uvideli da život u gradu postao suviše dinamičan, stresan i skup.

- Zbog toga nastojimo da ravnomerno ulažemo u sva naseljena mesta, a dobra putna infrastruktura će doprineti tome da ljudi svoj dom pronađu baš ovde - pojašnjava Stojaković dodajući da se u centru Iriga, nakon više decenija, gradi višespratnica. - Jedna od većih investicija, koja je završena prošle godine, je put Irig - Vrdnik u dužini od 12 kilometara. Taj projekat je od velikog značaja kako za meštane, tako i za turiste koji žele da se upoznaju sa lepotama naše opštine. Pored toga, prošle godine urađen je put u dužini od pet kilometara izmeđau Jaska i Male Remete. Sada je u planu je da se uredi kanalizaciona mreža, koju imamo samo u Irigu i Vrdniku, i to delimično, a u toku je i izrada projektnotehničke dokumentacije za prečištač otpadnih voda u Vrdniku.


Adut u rukavu - turizam

Na teritoriji opštine Irig ima oko 5.000 vikendica i njihov broj raste, što se oseti i po novčanom prilivu u buyet opštine, rekao je Tihomir Stojaković.

- U planu je da u narednom periodu bude izgrađeno oko 120 luksuznih vila, 55 u Vrdniku, oko 40 u Velikoj Remeti i 20 u Irigu. Sve je krenulo od Fruških termi i Vrdnika što je bila jedna od najvećih investicija u oblasti turizma. Trenutno se u blizini termi grade dve stambene zgrade, a cena kvadrata bi mogla da dostigne i do 3.000 evra - najavljuje naš sagovornik. -Planiramo i da se fokusiramo na vinski turizam jer imamo već nekoliko vinarija, a među najpoznatijima u Irigu su „Kovačević” i „Mačkov podrum”, u Maloj Remeti „Deurić”, i „Komuna” u Rivici čija vina se poslužuju u avionima „Er Srbije”.


Najveći projekat, izgradnja Fruškogorskog koridora napreduje po planu, radnici već buše tunel, dok ga Irižani s nestrpljenjem iščekuju.

- Kroz Irig dnevno prođe i do 18.000 vozila, ali najveći problem stvaraju teretnjaci, koji su izazivali i teške nezgode sa smrtnim ishodom i uletali u dvorišta i kuće. Osim toga, zgrade trpe razna oštećenja, fasade su gotovo crne od blata i smoga. Zbog gustog saobraćaja je i kvalitet vazduha loš, iako smo okruženi šumom - pojasnio je  Stojaković dodavši da opština nema koristi od vozila koja protutnje, jer su samo u tranzitu. - Pojedini tvrde da kada koridor bude izgrađen i saobraćaj izmešten iz Iriga da će opština biti mrtva. To nije istina, naprotiv, nama će se otvoriti nove mogućnosti. Fruškogorski koridor je od velikog značaja za Srem jer će biti obezbeđen brži i sigurniji protok ljudi i robe. Osim što će omogućiti vezu sa auto-putem Ruma–Šabac i brzom saobraćajnicom Šabac–Loznica, te time i vezu zapadne Srbije i BiH ka severu i istoku, Fruškogorski koridor će izlaziti i na sadašnji auto-put Beograd–Subotica, ali i na budući auto-put Novi Sad – Zrenjanin – Beograd.

Silvia Kovač

foto: Radivoj Hadžić

Piše:
Pošaljite komentar