Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Dalje unapređenje i modernizacija lokalne javne uprave

07.10.2021. 10:24 10:25
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

SOMBOR: Kao što je početkom ovog milenijuma, nakon demokratskih promena, uz pomoć inostranih donatora i brojnih svetskih i evropskih agencija pokrenula proces modernizacije, somborska lokalna samouprava nastavlja sa praksom prednjačenja u ovom segmentu unapređenja usluga u lokalnoj javnoj upravi.

Naime, U Beogradu je zvanično predstavljen virtuelni asistent MIA (Municipal Inteligent Ašistant) koji će, uz Sombor i u Šapcu, pružati informacije o najtraženijim administrativnim procedurama i u realnom vremenu, putem Vibera i gradskih portala, odgovarati na upite građana o aktuelnim dešavanjima, radnom vremenu i brojevima telefona javne uprave.

Pored toga, zahvaljujući ovom virtuelnom asistentu, Somborci sada mogu lakše i brže da saznaju kako da ostvare pravo na dečiji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim obavezama po osnovu lokalnih javnih prihoda.

- Veoma mi je drago što nakon implementacije čet bota na Portalu eUprava koji predstavlja pravu pomoć u lakšem i bržem snalaženju sa korišćenjem elektronskih usluga, danas građani dobijaju mogućnost upotrebe ovog modernog vida komunikacije i u lokalnim samoupravama - rekao je dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu, naglašavajući da je cilj Kancelarije za IT i eUpravu da se, uspostavljanjem Nacionalne infrastrukture za veštačku inteligenciju, do kraja godine krene sa masovnom primenom.

- Naša analiza pokazala je da službenici u Šapcu i Somboru potroše i do 2.400 sati godišnje odgovarajući na upite građana o ovim procedurama, što ih sprečava da se posvete složenijim procesima, koji se još uvek ne mogu digitalizovati. MIA zato ima ulogu da s jedne strane rastereti zaposlene, a s druge da građanima pruži još kvalitetniju uslugu. Komunikacija je zasad moguća putem Vibera i gradskih portala, a u naredom periodu biće omogućena i razmena informacija putem Fejsbuk Mesindžer aplikacije – pojasnila je motive za pokretanje ovog projekta izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović, dok je Daniela Funke, direktorka nemačke organizacije za međunarodnu saradnju ( GIZ ) u Srbiji iskazala uverenje da će projekat pokazati prednosti digitalizacije za sve javne i privatne aktere koji učestvuju širom regiona i promovisati digitalnu kulturu.

- Snažno verujemo da će znanje i iskustvo koje će biti stvoreno kroz projekat biti od koristi i za druge lokalne samouprave kroz regionalnu razmenu i prenos znanja od strane mreža kao što je Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi ( BFC SEE ) - navela je Funke.

Jelena Velebit, načelnica somborske Gradske uprave, koja je i predstavljala lokalnu samoupravu na prezentaciji MIA-e u Beogradu je istakla da će ovaj virtuelni asistent odgovarati na upite građana tokom svih 24 sata, sedam dana u nedelji.


Kao razgovor sa osobom

Milan Jevtić, direktor divizije za softverska rešenja u kompaniji „SAGA“ je demonstrirao rad četbota i istakao je da je MIA zasnovana na veštačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom nalik razgovoru sa drugom osobom.

- MIA je već sada spremna za komunikaciju po više desetina scenarija i po svim osobinama je na istom i višem nivou od sličnih rešenja u najrazvijenijim zemljama sveta – ponosan je ovim softverskim rešenjem Jevtić.


- Svedoci smo da se skoro svako od nas u komunikaciji velikim delom služi pametnim telefonima i računarima, a naročito mlađe generacije. Živimo brzim tempom i vreme nam je dragoceno, a savremene tehnologije su nam omogućile da još brže dođemo do najrazličitijih rešenja. Zato nam je drago što i naš grad od sada nudi mogućnost da pomoću aplikacija kojima se služimo, poput Vibera, može da se na jednostavan i lak način da se dođe do odgovora na određena pitanja iz oblasti rada Gradske uprave - naglasila je Velebit.

Sombor i Šabac su prvi gradovi u Srbiji koji dobijaju svog virtuelnog asistenta, a ova inovacija realizovana je putem projekta „Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ, SAGA, NALED, Privredna Komora Republike Srpske i Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi (BFC SEE) u okviru programa „develoPPP“ nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). pored Sombora i Šapca, četbot asistente u okviru projekta dobiće i Bijeljina i Laktaši, dve lokalne samouprave u Republici Srpskoj.

M. Mć

Piše:
Pošaljite komentar