clear sky
13°C
26.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9975
usd
111.6175
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Даље унапређење и модернизација локалне јавне управе

07.10.2021. 10:24 10:25
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

СОМБОР: Као што је почетком овог миленијума, након демократских промена, уз помоћ иностраних донатора и бројних светских и европских агенција покренула процес модернизације, сомборска локална самоуправа наставља са праксом предњачења у овом сегменту унапређења услуга у локалној јавној управи.

Наиме, У Београду је званично представљен виртуелни асистент МИА (Муниципал Интелигент Ашистант) који ће, уз Сомбор и у Шапцу, пружати информације о најтраженијим административним процедурама и у реалном времену, путем Вибера и градских портала, одговарати на упите грађана о актуелним дешавањима, радном времену и бројевима телефона јавне управе.

Поред тога, захваљујући овом виртуелном асистенту, Сомборци сада могу лакше и брже да сазнају како да остваре право на дечији додатак, као и да се распитају о процедури утврђивања висине пореског дуга и издавању уверења о измиреним обавезама по основу локалних јавних прихода.

- Веома ми је драго што након имплементације чет бота на Порталу еУправа који представља праву помоћ у лакшем и бржем сналажењу са коришћењем електронских услуга, данас грађани добијају могућност употребе овог модерног вида комуникације и у локалним самоуправама - рекао је др Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу, наглашавајући да је циљ Канцеларије за ИТ и еУправу да се, успостављањем Националне инфраструктуре за вештачку интелигенцију, до краја године крене са масовном применом.

- Наша анализа показала је да службеници у Шапцу и Сомбору потроше и до 2.400 сати годишње одговарајући на упите грађана о овим процедурама, што их спречава да се посвете сложенијим процесима, који се још увек не могу дигитализовати. МИА зато има улогу да с једне стране растерети запослене, а с друге да грађанима пружи још квалитетнију услугу. Комуникација је засад могућа путем Вибера и градских портала, а у наредом периоду биће омогућена и размена информација путем Фејсбук Месинџер апликације – појаснила је мотиве за покретање овог пројекта извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић, док је Даниела Функе, директорка немачке организације за међународну сарадњу ( ГИЗ ) у Србији исказала уверење да ће пројекат показати предности дигитализације за све јавне и приватне актере који учествују широм региона и промовисати дигиталну културу.

- Снажно верујемо да ће знање и искуство које ће бити створено кроз пројекат бити од користи и за друге локалне самоуправе кроз регионалну размену и пренос знања од стране мрежа као што је Регионална мрежа за повољно пословно окружење у југоисточној Европи ( БФЦ СЕЕ ) - навела је Функе.

Јелена Велебит, начелница сомборске Градске управе, која је и представљала локалну самоуправу на презентацији МИА-е у Београду је истакла да ће овај виртуелни асистент одговарати на упите грађана током свих 24 сата, седам дана у недељи.


Као разговор са особом

Милан Јевтић, директор дивизије за софтверска решења у компанији „САГА“ је демонстрирао рад четбота и истакао је да је МИА заснована на вештачкој интелигенцији, због чега је разговор с њом налик разговору са другом особом.

- МИА је већ сада спремна за комуникацију по више десетина сценарија и по свим особинама је на истом и вишем нивоу од сличних решења у најразвијенијим земљама света – поносан је овим софтверским решењем Јевтић.


- Сведоци смо да се скоро свако од нас у комуникацији великим делом служи паметним телефонима и рачунарима, а нарочито млађе генерације. Живимо брзим темпом и време нам је драгоцено, а савремене технологије су нам омогућиле да још брже дођемо до најразличитијих решења. Зато нам је драго што и наш град од сада нуди могућност да помоћу апликација којима се служимо, попут Вибера, може да се на једноставан и лак начин да се дође до одговора на одређена питања из области рада Градске управе - нагласила је Велебит.

Сомбор и Шабац су први градови у Србији који добијају свог виртуелног асистента, а ова иновација реализована је путем пројекта „Унапређење општинских услуга у Србији и БиХ увођењем четбот апликације”, који спроводе ГИЗ, САГА, НАЛЕД, Привредна Комора Републике Српске и Регионална мрежа за повољно пословно окружење у југоисточној Европи (БФЦ СЕЕ) у оквиру програма „dеvеloPPP“ немачког Савезног министарства за економску сарадњу и развој (БМЗ). поред Сомбора и Шапца, четбот асистенте у оквиру пројекта добиће и Бијељина и Лакташи, две локалне самоуправе у Републици Српској.

М. Мћ

Пише:
Пошаљите коментар