MUP SRBIJE OPREMLJEN MOĆNIM VOZILIMA ZA SUZBIJANJE NASILNIČKE VOŽNJE Auto-presretači u lovu na bahate vozače SNAŽNI MOTORI I SPECIJALNO OSPOSOBLJENA JEDINICA
Presretač je na putu Šimanovci–Prhovo, u opštini Pećinci, nedavno zaustavio vozača koji je učinio prekršaj nasilnička vožnja.
Naime, kako je saopšteno iz PU Sremska Mitrovica, on je vozio mercedes brzinom od 201 kilometar na čas, što je za čak 141 kilometar više od dozvoljene brzine. Prekršajni sudija ga je kaznio sa 130.000 dinara i devet meseci zabrane upravljanja automobilom.
Prekoračenje dozvoljene brzine, nažalost, nisu novina na našim drumovima. Skoro da nema sedmice u kojoj nije bilo „ulovljeno” po nekoliko vozača koji voze znatno većom brzinom od dozvoljene. Policija se dosta uspešno bori protiv takvih nasilnika za volanom zahvaljujući presretačima koji su u stanju da otkriju one koji ne poštuju zakonske propise.
U našoj policiji već 15 godina postoji jedinica namenjena kontroli vozila u pokretu, čiji je zadatak da patrolira, upozorava, sprečava i kažnjava svako kršenje zakona i ozbiljnije prekoračenje brzine. Po rečima nadležnih, ta jedinica koristi najmoderniju tehnologiju za snimanje i praćenje na putevima, automobile snažnih motora, kao i grupu specijalno osposobljenih vozača. Zbog toga je ta jedinica ponela epitet elitna, kao što je slučaj i u drugim državama.
Prema dostupnim saznanjima, MUP Srbije ima 30-ak presretača. Izbor policije je pao na passat, audi, škodu superb 2,8 B6, BMW serija tri i pet.
Brzinu kontrolišu i motociklisti
Uz moćne automobile, za kontrolu brzine na putevima, policija koristi i motocikle. Oni na srpskim putevima patroliraju od 2012. godine, a rade u paru, čime se obezbeđuje efikasnija kontrola i bolja pokrivenost pojedinih deonica. Za ove namene, naša policija koristi motocikle suzuki GSX-R-1000, koji postižu maksimalnu brzinu od 299 kilometara na čas.
Iako se ne radio o super sportskim automobilima koje koriste razvijene zemlje (porše 911 u Nemačkoj, lamborgini u Italiji, jaguar u Velikoj Britaniji), ta vozila su sasvim dorasla zadatku. Naime, prilikom izbora, osim neupadljivosti u moru istih ili sličnih vozila na našim putevima, jedna od karakteristika bila je i snažan motor koji presretače lako i brzo dovodi do brzine od 200 kilometara na čas. Ta brzina uzima se kao limit do kog presretači idu. U slučaju da se praćeno vozilo ne zaustavlja ili čak ubrzava, alarmiraju se ostale jedinice saobraćajne policije i akcija traje dok se prekršilac ne zaustavi.
Svi automobili su tamne boje, a na prvi pogled ne razlikuju se od civilnih vozila i svi imaju standardne registarske oznake gradova u Srbiji. Jedini način da se prepoznaju je pažljivo posmatranje zadnjeg stakla iza kojeg je LED displej na kojem se mogu ispisati komande vozačima prilikom preticanja. Tu je i mala kamera koju je gotovo nemoguće primetiti, a nalazi se iznad unutrašnjeg retrovizora. Visok kvalitet opreme omogućava snimanje u svim vremenskim uslovima, pa čak i noću. Presretači velike brzine uglavnom prate u vožnji, ali mogu biti zaustavljeni i pored puta i registrovati brzinu kretanja.
MUP Srbije ima 30-ak presretača. Izbor policije je pao na passat, audi, škodu superb 2,8 B6, BMW serija tri i pet
Kada se uoči prekoračenje brzine, oni se najpre jedno vreme voze iza automobila čiji vozač nepoštuje ograničenje i snimaju ga. Kada presretač pretekne vozilokoj je kršilo dozvoljenu brzinu, uključi se svetlosni signal s natpisom na displeju „POLICIJA” i „PRATITE NAS”. Vozač je dužan da se kreće za policijskim vozilom i zaustavi se kada mu posada presretača to pokaže. Snimljena dokumentacija o učinjenom prekršaju dostavlja se sudiji za prekršaje.
M. Bozokin