Na ulicama i motocikli presretači i jača kontrola saobraćaja
BEOGRAD: Poslednje dve godine, na našim putevima dogodilo se oko 3.400 saobraćajnih nezgoda sa učešćem motocikala i mopeda, u kojima je poginulo 95 ljudi i zbog te poražavajuće statistike, policija je, radi strože kontrole, uspostavila i motocikle presretače.
Kako kažu iz policije, od danas počinje sprovođenje akcije pojačane kontrole saobraćaja, usmerene na otkrivanje prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine kretanja, a posebno će tokom celog 19. aprila, biti sprovedena akcija "blic maraton" tokom koje će, ističu, svi radarski uređaji biti uključeni 24 sata.
Načelnik Uprave saobraćajne policije MUP-a Nebojša Arsov objasnio je za Tanjug da će kontrola motociklista u narednom periodu biti oštrija, a motocikli- presretači kontrolu će vršiti ne samo po autoputevima, već i po gradovima i po manjim mestima u celoj Srbiji.
Glavni zadatak policajaca na neobeleženom motociklu presretaču, koji se otkriva tek kada se napravi prekršaj i kada se prekršilac zvučno- svetlosnim signalima zaustavlja, biće iznenadna kontrola motociklista, kao i ostalih učesnika u saobraćaju, koji ne ustupaju prvenstvo prolaza i ometaju vozače motocikala.
Arsov ističe da celo društvo zajedno mora da preduzme sve što je u njegovoj moći, kako bi se izrazito visok broj poginulih motociklista smanjio i da ove godine bude mnogo manje poginulih i motociklista i ostalih učesnika u saobraćaju.
Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Boban Milinković rekao je za Tanjug da se u skladu sa zakonom, nakon uočavanja prekršaja, vozila zaustavljaju i dovode do najbliže patrole koja dalje prema učiniocu prekršaja preduzima mere.
Viši policijski inspektor Aleksandar Radenković rekao je da se na našim putevima, u poslednje dve godine, dogodilo oko 3.400 saobraćajnih nezgoda sa učešćem motocikala i mopeda, prosečno godišnje oko 1.700 nezgoda, te da je u tim nesrećama poginulo 95 ljudi, vozača motocikala i mopeda ili putnika na njima.
Analiza tih saobraćajnih nezgoda, navodi Radenković, ukazuje da su najčešći uticajni faktori neprilagođena brzina, neustupanje prava prvenstva prolaza, nepropisno izvođenje nekih radnji vozilom, i konzumiranje alkohola za vreme vožnje.
"Ono što pokazuje analiza, jeste da vozači putničkih vozila uglavnom ne primećuju na vreme vozače motocikala. Ovo je period godine kada praktično počinje sezona motocikala, vozači putničkih vozila nisu naviknuti na njihovo prisustvo, ono što jeste jako važno da vozači budu više oprezni u tom periodu, da poštuju prava motociklista, da blagovremeno daju pokazivače pravca i da naravno poštuju ostale saobraćajne propise", rekao je Radenković.
Analize MUP-a, dodaje on, takođe pokazuju da u saobraćajnim nezgodama sa učešćem motocikala i mopeda, gotovo 30 odsto vozača motocikala nije imalo odgovarajuću kategoriju za upravljanje vozilom, oko 11 odsto njih upravljalo je vozilom pod dejstvom alkohola, a gotovo 50 odsto poginulih vozača motocikala mlađe je od 30 godina.
U protekle dve godine, vozači motocikala i mopeda napravili su 30.000 prekršaja, navodi Radenković, od kojih gotovo trećina tih prekršaja jeste nekorišćenje zaštitne kacige, a veliki broj prekršaja je i vožnja bez odgovarajuće kategorije, kao i vožnja pod dejstvom alkohola.
Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić istakao je da je vrlo čest propust motociklista brzina, posebno kod vozača sportskih motocikala, a smatra da je vrlo teško očekivati da će neko ko ima "24 godine i vozi motocikl od 1.000 kubika, voziti 50 na sat".
Za 10 godina, u Srbiji je 25.000 ljudi doživelo lakšu ili težu saobraćajnu nesreću na motociklu, a 1.000 ljudi je poginulo.
Pojačana kontrola saobraćaja od 17. do 23.aprila
BEOGRAD: Ministarstvo unutrašnjih poslova i Uprava saobraćajne policije će u narednih sedam dana, u periodu od 17. do 23. aprila, sprovoditi akciju pojačane saobraćajne kontrole koja se sprovodi u 28 zemalja članica Evropske unije, Švajcerske, Norveške i Srbije, saopštio je AMSS.
U okviru ove aktivnosti, u sredu 19. aprila, biće sprovedena i akcija "Speed Marathon", tokom koje će se brzina meriti 24 časa neprekidno ručnim radarima, radarima u sistemima video nadzora i uređajima za merenje brzine u vozilima bez obeležja policije - presretačima.
Kako kažu, akcija obuhvata pojačanu kontrolu brzine kretanja vozila, dok će saobraćajna policija, prilikom zaustavljanja motornog vozila koje prekorači dozvoljenu brzinu kretanja, obaviti i kontrolu korišćenja pojaseva za vezivanje, kako vozača tako i putnika.