Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

OVE AUTOMOBILE NE ISPLATI SE KUPOVATI Evo koja je marka NAJRIZIČNIJA ZA KUPOVINU, a koji su automobili NAJSIGURNIJA INVESTICIJA

15.12.2024. 16:55 17:03
Piše:
kola
Foto: pixabay

Saobraćajna nezgoda svakome se može dogoditi, pa čak i najpažljivijim vozačima – jer ne moraju oni biti krivi za nesreću u kojoj učestvuju. Oštećeni automobil gubi vrednost, ali je mnogo bitnija činjenica da auto koji je ranije učestvovao u saobraćajki može ugroziti sigurnost vozača i putnika, ako nije kvalitetno popravljen.

Iako ovde ne možemo generalizovati i tvrditi da su svi auti neke marke bili havarisani, iz podataka koje je prikupio carVertical proizlazi da su neka vozila zaista sklonija saobraćajnim nesrećama od drugih. Godišnje istraživanje te kompanije za prikupljanje podataka o automobilima otkrilo je koje marke najčešće učestvuju u saobraćajnim nesrećama u Hrvatskoj.

Među svim vozilima koja su proverena od oktobra 2023. do oktobra 2024. godine, najveći broj oštećenja zabeležen je na modelima BMW-a: čak 82,3% njih imalo je istoriju oštećenja. Iza BMW-a su hyundai (74,9%), volkswagen(60,3%), audi (59,5%) i honda(59%). 

Najvažnije pitanje - da li je havarisano

Vozači zainteresovani za ove marke, treba da budu posebno oprezni i kod da se kod prodavca raspitaju o prošlim oštećenjima i popravkama, kako ih novi polovni auto ne bi opteretio velikim troškovima. Podaci o oštećenjima mogu smanjiti vrednost automobila, otežavajući njegovu kasniju preprodaju. Polovične ili neodgovarajuće popravke vremenom mogu dovesti do većih troškova održavanja.

Osim toga, ako je vozilo pretrpelo strukturalno oštećenje ili su se aktivirali vazdušni jastuci, njegova bi sigurnost mogla biti ugrožena. 

„Automobil se često ošteti i jeftino popravi u jednoj zemlji, a zatim proda u drugoj. Mnoga vozila koja su učestvovala u velikim saobraćajnim nesrećama uvoze se u Evropu iz SAD. Čak i kad ostanu u jednoj zemlji, vozila obično učestvuju u saobraćajnim nesrećama svakih 5-10 godina. Uz prosečnu starost proverenih automobila u Hrvatskoj od 8,1 godina, vrlo je verovatno da su ta vozila barem jednom učestvovala u saobraćajnoj nesreći“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila i direktor komunikacija u tvrtki carVertical.

Koji je tip najsigurniji

Mali gradski automobili najmanje učestvuju u saobraćajnim nesrećama, a marke kao što su peugeot (39,3%), nissan (38,1%) i alfa romeo (41,6%) pokazuju najnižu stopu oštećenja. Cena popravke oštećenog vozila u mnogome zavisi od marke. 

Automobili ekonomske klase jeftiniji su za popravku, pa su troškovi oštećenja prirodno niži. Međutim, čak i manja nesreća u kojoj je učestvovao luksuzni automobil može rezultirati troškovima popravke u hiljadama evr-

 Prema istraživanju, mercedes-benz modeli u proseku su imali 1,7 zapisa o oštećenjima, BMW 2,2, a land rover 1,8. kia (2.249 evra), citroen (2278 evra) i fiat(2.411 evra) u ovom su istraživanju imali najniže prosečne troškove štete. Podaci iz Hrvatske poklapaju se s podacima iz drugih evropskih zemalja. Kada se uzmu u obzir kombinovani podaci za sve zemlje koje su učestvovale u istraživanju, BMWje imao najviše zapisa o oštećenjima (66,7%), a slede ga hyundai (62,1%) i subaru (59,5%). BMW je takođe bio na vrhu popisa najoštećenijih automobila u prošloj godini (67,4%), zajedno uz dodge(67,2%) i teslu (65,2%).

I u svim zemljama u kojima je sprovedeno istraživanje, automobili velike snage češće se oštećuju, što sugeriše da mnogi vozači precenjuju svoje veštine i skloni su da prejako pritisnu papučicu gasa. „Kupci automobila često maštaju o određenom modelu i pokušavaju da uštede novac birajući prethodno oštećeno vozilo. Ne znači svaki zapis o oštećenju da automobil treba izbegavati, ali uvek je pametno posavetovati se s mehaničarom ako se zapisi o oštećenju pojave u izveštaju“, kaže Buzelis. 

Ovi izveštaji koriste podatke iz 30 zemalja, iz više od 900 međunarodnih baza podataka, uključujući one koje pripadaju agencijama za sprovođenje zakona, finansijskim institucijama, državnim i nacionalnim registrima, osiguravajućim društvima i portalima za male oglase.

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar