ОВЕ АУТОМОБИЛЕ НЕ ИСПЛАТИ СЕ КУПОВАТИ Ево која је марка НАЈРИЗИЧНИЈА ЗА КУПОВИНУ, а који су аутомобили НАЈСИГУРНИЈА ИНВЕСТИЦИЈА
Саобраћајна незгода свакоме се може догодити, па чак и најпажљивијим возачима – јер не морају они бити криви за несрећу у којој учествују. Оштећени аутомобил губи вредност, али је много битнија чињеница да ауто који је раније учествовао у саобраћајки може угрозити сигурност возача и путника, ако није квалитетно поправљен.
Иако овде не можемо генерализовати и тврдити да су сви аути неке марке били хаварисани, из података које је прикупио carVertical произлази да су нека возила заиста склонија саобраћајним несрећама од других. Годишње истраживање те компаније за прикупљање података о аутомобилима открило је које марке најчешће учествују у саобраћајним несрећама у Хрватској.
Међу свим возилима која су проверена од октобра 2023. до октобра 2024. године, највећи број оштећења забележен је на моделима БМW-а: чак 82,3% њих имало је историју оштећења. Иза BMW-а су hyundai (74,9%), volkswagen(60,3%), audi (59,5%) и honda(59%).
Најважније питање - да ли је хаварисано
Возачи заинтересовани за ове марке, треба да буду посебно опрезни и код да се код продавца распитају о прошлим оштећењима и поправкама, како их нови половни ауто не би оптеретио великим трошковима. Подаци о оштећењима могу смањити вредност аутомобила, отежавајући његову каснију препродају. Половичне или неодговарајуће поправке временом могу довести до већих трошкова одржавања.
Осим тога, ако је возило претрпело структурално оштећење или су се активирали ваздушни јастуци, његова би сигурност могла бити угрожена.
„Аутомобил се често оштети и јефтино поправи у једној земљи, а затим прода у другој. Многа возила која су учествовала у великим саобраћајним несрећама увозе се у Европу из САД. Чак и кад остану у једној земљи, возила обично учествују у саобраћајним несрећама сваких 5-10 година. Уз просечну старост проверених аутомобила у Хрватској од 8,1 година, врло је вероватно да су та возила барем једном учествовала у саобраћајној несрећи“, каже Матас Бузелис, стручњак за тржиште аутомобила и директор комуникација у твртки царВертицал.
Који је тип најсигурнији
Мали градски аутомобили најмање учествују у саобраћајним несрећама, а марке као што су peugeot (39,3%), nissan (38,1%) и alfa romeo (41,6%) показују најнижу стопу оштећења. Цена поправке оштећеног возила у многоме зависи од марке.
Аутомобили економске класе јефтинији су за поправку, па су трошкови оштећења природно нижи. Међутим, чак и мања несрећа у којој је учествовао луксузни аутомобил може резултирати трошковима поправке у хиљадама евр-
Према истраживању, mercedes-benz модели у просеку су имали 1,7 записа о оштећењима, BMW 2,2, а land rover 1,8. kia (2.249 евра), citroen (2278 евра) и fiat(2.411 евра) у овом су истраживању имали најниже просечне трошкове штете. Подаци из Хрватске поклапају се с подацима из других европских земаља. Када се узму у обзир комбиновани подаци за све земље које су учествовале у истраживању, BMWје имао највише записа о оштећењима (66,7%), а следе га hyundai (62,1%) и subaru (59,5%). BMW је такође био на врху пописа најоштећенијих аутомобила у прошлој години (67,4%), заједно уз dodge(67,2%) и teslu (65,2%).
И у свим земљама у којима је спроведено истраживање, аутомобили велике снаге чешће се оштећују, што сугерише да многи возачи прецењују своје вештине и склони су да прејако притисну папучицу гаса. „Купци аутомобила често маштају о одређеном моделу и покушавају да уштеде новац бирајући претходно оштећено возило. Не значи сваки запис о оштећењу да аутомобил треба избегавати, али увек је паметно посаветовати се с механичаром ако се записи о оштећењу појаве у извештају“, каже Бузелис.
Ови извештаји користе податке из 30 земаља, из више од 900 међународних база података, укључујући оне које припадају агенцијама за спровођење закона, финансијским институцијама, државним и националним регистрима, осигуравајућим друштвима и порталима за мале огласе.