IKEA SE IPAK SPREMA ZA NOVE ROBNE KUĆE U SRBIJI? Prvi čovek maloprodajnog biznisa Ikee prvi put u Srbiji i zadovoljan je razvojem ovdašnje ispostave
BEOGRAD: U obilasku regiona Tolga Ondžu, direktor maloprodaje u Ingka grupi koja kontroliše rad 482 robne kuće Ikee u 31 državi, obišao je i robnu kuću u beogradskom Bubanj potoku
Za sedam godina poslovanja u Srbiji, Ikea je postigla vrlo dobre rezultate, smatra vrh menadženta ovog švedskog brenda a prenose beogradski mediji.
– Došao sam u posetu izvanrednim ljudima i liderima koje imamo ovde i vidim razvoj svih ovih godina. Više nego dvostruko smo uvećali promet. Prošlu godinu smo završili sa 107 miliona evra, a počeli smo sa 50 miliona što je daleko iznad očekivanja – zadovoljan je i Ondžu.
Tajnu uspeha Ikee njen direktor vidi u dobrom planiranju i brzom učenju na greškama, pogotovo kada se ide na novo tržište.
– Kada dolazimo na novo tržište, puno vremena ulažemo u posete domova. Kada smo dolazili u Srbiju, posetili smo stotine i hiljade porodica kako bismo zaista razumeli kako oni zaista žive. Da znamo šta su njihovi veliki snovi u svakodnevnom životu kod kuće, koje su frustracije. Onda smo sa tim informacijama tokom ovih godina uspeli da budemo relevantniji sa našim rešenjima. Na primer, kako organizujete prostor kada živite sa decom, jer imate puno igračaka. Onda mi ponudimo setove za sobu da bi kupci videli da imamo dobro rešenje za njihov svakodnevni izazov. Mislim da je to nešto u čemu smo mogli da budemo bolji od početka – dodao je on.
U vezi ranijih planova otvaranja pet robnih kuća u Srbiji, koji datiraju iz 2012. godine, Ondžu kaže da se od tada i svet promenio a ne samo Ikea i njeni planovi.
– Sada, 12 godina kasnije, ceo svet se promenio. Prošli smo kroz pandemiju, promenilo se ponašanje potrošača, digitalizacija je donela promene i samim tim se i Ikeamenjala. Investirali smo puno vremena, napora i novca da razumemo kako bi trebalo da poslujemo u tom novom okruženju. Razvijali smo nove formate, nove digitalne kanale da bismo se nosili sa novim navikama pri kupovini. Zato bih rekao da bi se, svako ko je pravio plan 2012. u industriji maloprodaje, verovatno nasmejao pri pogledu na taj plan i zapitao "o čemu smo tada razmišljali" – rekao je Tolga Ondžu.
Međutim, to ne znači da se od (svih) robnih kuća odustalo.
– Rekao bih da imamo veoma uspešnu prvu Ikea robnu kuću u Srbiji i sada liderski tim gleda u pravcu kontinuiranog rasta fizičkog prisustva u Srbiji, uključujući i robne kuće, ali i nove formate kao što su studiji za planiranje koje smo već otvorili u Beogradu i Novom Sadu – rekao je Tolga Ondžu.
24sedam.rs