(FOTO, VIDEO) GRADNJA MORAVSKOG KORIDORA U BROJEVIMA Preko 3.500 radnika i oko 1.500 mašina savlađuje preostala 54 km trase sa 17 mostova
Krajem decembra prošle godine puštena je u saobraćaj deonica Moravskog koridora od Kruševca do Vrnjačke Banje.
U isto vreme krenulo se sa osvajanjem poslednje trase od Kraljeva do Čačka. Ova saobraćajnica, koja povezuje istok sa zapadom zemlje, biće najmoderniji, najširi i prvi digitalni auto-put u Srbiji, koji se gradi po najvišim građevinskim standardima.
– Preko 3.500 radnika svakodnevno se nalazi na trasi Moravskog koridora, ali i oko 1.500 jedinica mehanizacije. Na ovom delu trase ima oko 17 mostova i veći broj manjih objekata. Dakle, radovi su veoma intenzivni: imamo zemljane radove, asfaltiranje, izgradnju objekata i hidrotehničko uređenje Zapadne Morave. Zaštitna ograda je već počela da se postavlja – rekao je za Rinu direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.
Kako je dodao, veruje da će do kraja ove godine biti izvedeni gotovo svi radovi i da će se vrlo brzo nakon toga uspostaviti saobraćaj.
U Adranima se gradi naplatna stanica sa sedam traka, a kada bude završena, biće jedno od najvećih saobraćajnih čvorišta u Srbiji. Najintenzivniji radovi trenutno se obavljaju na deonici od Adrana do Preljine i od Vrnjačke Banje do Vrbe.
– Petlja Adrani, na kojoj će se nalaziti i naplatna stanica, biće jedno od ključnih saobraćajnih čvorišta u Srbiji. Ovde će se ukrštati auto-put, brza saobraćajnica Kraljevo –Raška – Novi Pazar, ali i postojeći magistralni put – ističe Antić.
Moravski koridor je poseban i po tome što se gradi duž tri Morave – Južne, Zapadne i Velike – i zato se posebna pažnja posvećuje ekologiji i zaštiti životne sredine.
– To je od izuzetne važnosti, ne samo zbog same saobraćajnice već i zato što na taj način štitimo meštane od potencijalnih poplava u narednim decenijama –istakao je projektni menadžer u kompaniji„ Behtel Enka” Šon Makormak.
Moravski koridor povezuje Raški, Rasinski i Moravički okrug i biće sinonim za razvoj i napredak Srbije – kako kroz bolji protok robe i ljudi, tako i kroz privlačenje novih investitora i otvaranje radnih mesta.
Ukupna dužina Moravskog koridora je 112,3 kilometra. Do sada je završeno i pušteno u saobraćaj 58 kilometara, a preostala 54 biće gotova do kraja godine, ukoliko se nastavi ovim tempom.