(ФОТО, ВИДЕО) ГРАДЊА МОРАВСКОГ КОРИДОРА У БРОЈЕВИМА Преко 3.500 радника и око 1.500 машина савлађује преостала 54 км трасе са 17 мостова
Крајем децембра прошле године пуштена је у саобраћај деоница Моравског коридора од Крушевца до Врњачке Бање.
У исто време кренуло се са освајањем последње трасе од Краљева до Чачка. Ова саобраћајница, која повезује исток са западом земље, биће најмодернији, најшири и први дигитални ауто-пут у Србији, који се гради по највишим грађевинским стандардима.
– Преко 3.500 радника свакодневно се налази на траси Моравског коридора, али и око 1.500 јединица механизације. На овом делу трасе има око 17 мостова и већи број мањих објеката. Дакле, радови су веома интензивни: имамо земљане радове, асфалтирање, изградњу објеката и хидротехничко уређење Западне Мораве. Заштитна ограда је већ почела да се поставља – рекао је за Рину директор Коридора Србије Александар Антић.
Како је додао, верује да ће до краја ове године бити изведени готово сви радови и да ће се врло брзо након тога успоставити саобраћај.
У Адранима се гради наплатна станица са седам трака, а када буде завршена, биће једно од највећих саобраћајних чворишта у Србији. Најинтензивнији радови тренутно се обављају на деоници од Адрана до Прељине и од Врњачке Бање до Врбе.
– Петља Адрани, на којој ће се налазити и наплатна станица, биће једно од кључних саобраћајних чворишта у Србији. Овде ће се укрштати ауто-пут, брза саобраћајница Краљево –Рашка – Нови Пазар, али и постојећи магистрални пут – истиче Антић.
Моравски коридор је посебан и по томе што се гради дуж три Мораве – Јужне, Западне и Велике – и зато се посебна пажња посвећује екологији и заштити животне средине.
– То је од изузетне важности, не само због саме саобраћајнице већ и зато што на тај начин штитимо мештане од потенцијалних поплава у наредним деценијама –истакао је пројектни менаџер у компанији„ Бехтел Енка” Шон Макормак.
Моравски коридор повезује Рашки, Расински и Моравички округ и биће синоним за развој и напредак Србије – како кроз бољи проток робе и људи, тако и кроз привлачење нових инвеститора и отварање радних места.
Укупна дужина Моравског коридора је 112,3 километра. До сада је завршено и пуштено у саобраћај 58 километара, а преостала 54 биће готова до краја године, уколико се настави овим темпом.