Ministarstvo: Kako je niški aerodrom ostao bez tri linije
BEOGRAD: Kompanije "Svis" prestala je da leti sa niškog aerodroma "Konstantin Veliki“ zbog konkurencije ili preraspodele aviona, Rajan Er nije imao potrebne dozvole, a Er Srbija je odustala od linije BGD-Budimpešta jer nije bilo dovoljno putnika, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja infrastrukture reagujući na opštužbe zbog gašenja tri linije s tog aerodroma.
Naime, u današnjem saopštenju koje je dostavljeno medijima Ministarstvo podseća da avio-kompanije lete ka odredištima za koja imaju komercijalni interes, te da je upravo država ulaganjem u infrastrukturu i opremanje niškog aerodroma stvorila uslove da lou-kost prevoznici imaju interes da lete sa ovog aerodroma.
Netačne su zato i zlonamerne tvrdnje Nacionalne koalicije za decentralizaciju da je niški aerodrom "Konstantin Veliki" ostao bez tri linije pod "direktnim ili indirektnim uticajem republičke vlasti", tvrde u Ministarstvu.Podsećaju pri tome i da se avio-kompanije pri odabiru linija rukovode svojim komercijalnim interesima, zbog čega se određene linije zatvaraju, a druge otvaraju, a da je glavni kriterijum koji na to utiče profitabilnost pojedinih linija.
"One koji danas vide zaveru u svakoj liniji koja se zatvori i pokušavaju da iznošenjem neistinitih ocena manipulišu javnošću, podsećamo na nekoliko bitnih činjenica o poslovanju niškog aerodroma koje pokazuju koliko su iznete optužbe neargumentovane i zlonamerne", poručuju iz Ministarstva.
Podsećaju i da je od 2015. kad je resorno ministarstvo preuzelo upravljanje razvojem i ulaganjem u niški aerodrom, kroz "Konstantin Veliki" prošlo 1.250.000 putnika. Poređenja radi, od otvaranja aerodroma 1986. do 2014. godine kroz ovaj aerodrom prošla su ukupno 173.842 putnika, te dodaju da će u 2019. kroz ovaj aerodrom proći 2,5 puta više putnika nego za period od 1986. do 2014.
Ministarstvo pominje i vrlo dobre rezultate Aerodroma "Konstantin Veliki", te navode da je tom doprineo i početak letova na linijama u javnom interesu, koje ni na koji način nisu uticale na umanjenje interesa lou-kost kompanija za održavanje postojećih i uvođenje novih linija sa niškog aerodroma.
Objašnjavajući kako je niški aerodrom ostao bez tri linije, u saopštenju navode da je kompanija "Svis" letela pod jednakim uslovima sa niškog aerodroma kao i druge kompanije, a da su prestali da lete ili zbog konkurencije ili zbog preraspodele aviona.Rajan er je, dodaju, bez dozvole nadležne organizacije za civilno vazduhoplovstvo pokušao da započne letove na liniji proglašenoj linijom u javnom interesu, za koju je mogao blagovremeno da se opredeli da leti pod komercijalnim uslovima ili da konkuriše i na toj, kao i na svim ostalim linijama koje su proglašene linijama u javnom interesu.
Let Er Srbije na relaciji Niš-Budimpešta, objašnjavaju, ukinut je odlukom Vlade zbog slabog odziva putnika.Takođe, kako navode, Vladi Srbije je niški aerodrom vraćen na osnovu odluke Grada Niša, koji više nije mogao da pokriva gubitke i obezbedi investicije za dalji razvoj aerodroma.
Ministarstvo navodi i da Vlada Srbije ne daje subvencije kompaniji Er Srbija već subvencioniše linije koje su uvedene na zahtev građana i privrede regiona istočne i južne Srbije.