Министарство: Како је нишки аеродром остао без три линије
БЕОГРАД: Компаније "Свис" престала је да лети са нишког аеродрома "Константин Велики“ због конкуренције или прерасподеле авиона, Рајан Ер није имао потребне дозволе, а Ер Србија је одустала од линије БГД-Будимпешта јер није било довољно путника, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја инфраструктуре реагујући на општужбе због гашења три линије с тог аеродрома.
Наиме, у данашњем саопштењу које је достављено медијима Министарство подсећа да авио-компаније лете ка одредиштима за која имају комерцијални интерес, те да је управо држава улагањем у инфраструктуру и опремање нишког аеродрома створила услове да лоу-кост превозници имају интерес да лете са овог аеродрома.
Нетачне су зато и злонамерне тврдње Националне коалиције за децентрализацију да је нишки аеродром "Константин Велики" остао без три линије под "директним или индиректним утицајем републичке власти", тврде у Министарству.Подсећају при томе и да се авио-компаније при одабиру линија руководе својим комерцијалним интересима, због чега се одређене линије затварају, а друге отварају, а да је главни критеријум који на то утиче профитабилност појединих линија.
"Оне који данас виде заверу у свакој линији која се затвори и покушавају да изношењем неистинитих оцена манипулишу јавношћу, подсећамо на неколико битних чињеница о пословању нишког аеродрома које показују колико су изнете оптужбе неаргументоване и злонамерне", поручују из Министарства.
Подсећају и да је од 2015. кад је ресорно министарство преузело управљање развојем и улагањем у нишки аеродром, кроз "Константин Велики" прошло 1.250.000 путника. Поређења ради, од отварања аеродрома 1986. до 2014. године кроз овај аеродром прошла су укупно 173.842 путника, те додају да ће у 2019. кроз овај аеродром проћи 2,5 пута више путника него за период од 1986. до 2014.
Министарство помиње и врло добре резултате Аеродрома "Константин Велики", те наводе да је том допринео и почетак летова на линијама у јавном интересу, које ни на који начин нису утицале на умањење интереса лоу-кост компанија за одржавање постојећих и увођење нових линија са нишког аеродрома.
Објашњавајући како је нишки аеродром остао без три линије, у саопштењу наводе да је компанија "Свис" летела под једнаким условима са нишког аеродрома као и друге компаније, а да су престали да лете или због конкуренције или због прерасподеле авиона.Рајан ер је, додају, без дозволе надлежне организације за цивилно ваздухопловство покушао да започне летове на линији проглашеној линијом у јавном интересу, за коју је могао благовремено да се определи да лети под комерцијалним условима или да конкурише и на тој, као и на свим осталим линијама које су проглашене линијама у јавном интересу.
Лет Ер Србије на релацији Ниш-Будимпешта, објашњавају, укинут је одлуком Владе због слабог одзива путника.Такође, како наводе, Влади Србије је нишки аеродром враћен на основу одлуке Града Ниша, који више није могао да покрива губитке и обезбеди инвестиције за даљи развој аеродрома.
Министарство наводи и да Влада Србије не даје субвенције компанији Ер Србија већ субвенционише линије које су уведене на захтев грађана и привреде региона источне и јужне Србије.