Za idejne projekte i planove Fruškogorskog koridora 93 miliona dinara
Pripremaju se idejni projekti i planovi detaljne regulacije za dugoočekivani
Fruškogorski koridor, koji je jedan od prioritetnih projekata nove Pokrajinske vlade. U ovoj godini će se pripremiti planovi i projekti, zatim građevinske dozvole.
Radi se o veoma važnoj saobraćajnici, investicione vrednosti od oko 400 miliona evra. Deonica duga 37 kilometara je izuzetno opterećena saobraćajem, jer tu dnevno prođe 8.500 vozila, od toga 20 odsto teretnih. Fruškogorski koridor ne spada u kategoriju auto-puteva, iako će imati dva puta po dve kolovozne trake široke po 3,5 metra, što ga može svrstati u kategoriju auto-puteva, ali nema zaustavne trake i zbog toga koridor spada u brze saobraćajnice.
Prostiraće se od Kaćke petlje na putu Novi Sad – Zrenjanin, s auto-putem E- 75 se ukršta kod benzinske pumpe „Minut”. Koridor sa novom saobraćajnicom dalje vodi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do auto-puta Beograd–Zagreb. Na Sremsku stranu će preći preko novog mosta koji treba da bude izgrađen i od Crkve Marije snežne u Petrovaradinu (Tekije) dalje će voditi prema Bukovcu ispod Fruške gore kroz tunel dug 3.470 metara. Tunel ide prema petlji za Vrdnik, potom se nastavlja ka Rumi, gde se radi obilaznica.
O tom koridoru, posebno o tunelu kroz Frušku goru i obilaznici oko Petrovaradina, govori se godinama, od davne 2008, kad je pregovore započela tadašnja Pokrajinska vlada. Pregovori su, međutim, stali i tunel kroz Frušku goru, kao i obilaznica, ostali su sve do sada samo mrtvo slovo na papiru. U utorak su, međutim, u Vladi Srbije predstavnici nove Pokrajinske vlade nastavili pregovore o izgradnji Fruškogorskog koridora. Na tom sastanku su bili predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Javnog preduzeća „Putevi Srbije”, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine, Zavoda za urbanizam grada Novog Sada i Instituta za puteve Beograd, koji radi idejni projekat. Razgovori su nastavljeni u Pokrajinskom sekretarijatu za urbanizam i zaštitu životne sredine s predstavnicima Nacionalnog parka „Fruška gora”, Zavoda za zaštitu prirode, Zavoda za urbanizam grada Novog Sada i Sekretarijata za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu.
– Sad smo u fazi izrade idejnih projekata, a istovremeno se rade i planovi detaljne regulacije. Novac – 93 miliona dinara – obezbedili su Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Uprava za kapitalna ulaganja APV – kaže za „Dnevnik” pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Vladimir Galić. – Koridor se praktično radi u tri partije. Svaka od njih dobija svoje dozvole i rade se odvojeno. To je dobro jer može da se radi fazno. Kako stignu dozvole za prvu partiju. može se pristupiti izgradnji.
Galić navodi i da od ukupne investicione vrednosti brze saobraćajnice oko 400 miliona evra, partija jedan, od benzinske pumpe „Minut” na Kaćkoj petlji do izlaza iz tunela ispod Fruške gore, košta 85 miliona evra, partija dva 185 miliona, a partija tri 120 miliona i obuhvata deonicu od novog mosta do Kaćke petlje.
– Za partiju dva, od tunela do Rume, već postoje odgovarajući uslovi da se u vrlo kratkom roku – po mojoj gruboj proceni za godinu – može početi rad, dok je partija jedan, od Dunava do kraja tunela, najkomplikovanija jer zahteva uključivanja velikog broja republičkih, pokrajinskih i gradskih organa, poput Zavoda za urbanizam grada Novog Sada, Sekretarijata za zaštitu životne sredine, Nacionalnog parka „Fruška gora”, Javnog preduzeća „Vode Vojvodine” i JP „Putevi Srbije – ističe Galić.
Nakon dobijanja svih dozvola, navodi on, razgovaraće se sa zainteresovanim investitorima. Realno je očekivati javno-privatno partnerstvo jer na putu kroz Frušku goru postoji velika frekvencija saobraćaja. Brza saobraćajnica je izuzetno važna jer, s jedne strane, povezuje auto-put E-75 s auto-putem E-70 između Beograda i Zagreba, a s druge, stvara mogućnost da taj put u daljem postupku ide preko Šapca i Loznice prema Republici Srpskoj.
Eržebet Marjanov