Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

За идејне пројекте и планове Фрушкогорског коридора 93 милиона динара

14.07.2016. 22:35 11:39
Пише:

Припремају се идејни пројекти и планови детаљне регулације за дугоочекивани

Фрушкогорски коридор, који је један од приоритетних пројеката нове Покрајинске владе. У овој години ће се припремити планови и пројекти, затим грађевинске дозволе.

Ради се о веома важној саобраћајници, инвестиционе вредности од око 400 милиона евра. Деоница дуга 37 километара је изузетно оптерећена саобраћајем, јер ту дневно прође 8.500 возила, од тога 20 одсто теретних. Фрушкогорски коридор не спада у категорију ауто-путева, иако ће имати два пута по две коловозне траке широке по 3,5 метра, што га може сврстати у категорију ауто-путева, али нема зауставне траке и због тога коридор спада у брзе саобраћајнице. 

Простираће се од Каћке петље на путу Нови Сад – Зрењанин, с ауто-путем Е- 75 се укршта код бензинске пумпе „Минут”. Коридор са новом саобраћајницом даље води према Дунаву, затим преко Фрушке горе до ауто-пута Београд–Загреб. На Сремску страну ће прећи преко новог моста који треба да буде изграђен и од Цркве Марије снежне у Петроварадину (Текије) даље ће водити према Буковцу испод Фрушке горе кроз тунел дуг 3.470 метара. Тунел иде према петљи за Врдник, потом се наставља ка Руми, где се ради обилазница.

О том коридору, посебно о тунелу кроз Фрушку гору и обилазници око Петроварадина, говори се годинама, од давне 2008, кад је преговоре започела тадашња Покрајинска влада. Преговори су, међутим, стали и тунел кроз Фрушку гору, као и обилазница, остали су све до сада само мртво слово на папиру. У уторак су, међутим, у Влади Србије представници нове Покрајинске владе наставили преговоре о изградњи Фрушкогорског коридора. На том састанку су били представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Јавног предузећа „Путеви Србије”, Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине, Завода за урбанизам града Новог Сада и Института за путеве Београд, који ради идејни пројекат. Разговори су настављени  у Покрајинском секретаријату за урбанизам и заштиту животне средине с представницима Националног парка „Фрушка гора”, Завода за заштиту природе, Завода за урбанизам града Новог Сада и Секретаријата за регионални развој, међурегионалну сарадњу и локалну самоуправу.

– Сад смо у фази израде идејних пројеката, а истовремено се раде и планови детаљне регулације. Новац – 93 милиона динара – обезбедили су Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Управа за капитална улагања АПВ – каже за „Дневник” покрајински секретар за урбанизам и заштиту животне средине Владимир Галић. – Коридор се практично ради у три партије. Свака од њих добија своје дозволе и раде се одвојено. То је добро јер може да се ради фазно. Како стигну дозволе за прву партију. може се приступити изградњи. 

Галић наводи и да од укупне инвестиционе вредности брзе саобраћајнице око 400 милиона евра, партија један, од бензинске пумпе „Минут” на Каћкој петљи до излаза из тунела испод Фрушке горе, кошта 85 милиона евра, партија два 185 милиона, а партија три 120 милиона и обухвата деоницу од новог моста до Каћке петље.

– За партију два, од тунела до Руме, већ постоје одговарајући услови да се у врло кратком року – по мојој грубој процени за годину – може почети рад, док је партија један, од Дунава до краја тунела, најкомпликованија јер захтева укључивања великог броја републичких, покрајинских и градских органа, попут Завода за урбанизам града Новог Сада, Секретаријата за заштиту животне средине, Националног парка „Фрушка гора”, Јавног предузећа „Воде Војводине” и ЈП „Путеви Србије – истиче Галић.

Након добијања свих дозвола, наводи он, разговараће се са заинтересованим инвеститорима. Реално је очекивати јавно-приватно партнерство јер на путу кроз Фрушку гору постоји велика фреквенција саобраћаја. Брза саобраћајница је изузетно важна јер, с једне стране, повезује ауто-пут Е-75 с ауто-путем Е-70 између Београда и Загреба, а с друге, ствара могућност да тај пут у даљем поступку иде преко Шапца и Лознице према Републици Српској.

Ержебет Марјанов

 

Пише:
Пошаљите коментар